Hur sparar jag avsnitt på Min sida?

Hur gör jag för att spara ett program på Min sida, t.ex. Lördagsmorgon?
 När jag lyssnar på en följetong vet jag att jag kan spara och spela upp senare utan avbrott, men hur gör jag det?

Kommentarer

  • Hej Susanne!

    1. Gå till programmets sida:
      https://sverigesradio.se/lordagsmorgonip2
    2. Där hittar du alla tillgängliga avsnitt. Vid varje avsnitt finns det en länk + Min sida. Tryck på den för att lägga ett avsnitt i listan!

    3. Då hamnar avsnittet på Min sida hos dig. En länk till Min sida finns högst uppe på vår webbplats. Du kan lätt nå den oavsett om du är inne på en programsida eller, som på min bild nedan, på vår startsida:

    4. De avsnitt som du har lagt till listan på Min sida kan du nu, om du vill, spela upp i en obruten följd. Du behöver bara starta ett avsnitt, så följer de andra automatiskt. Avsnitten spelas uppifrån och ned:

    5. Om du vill ändra ordningen i listan, kan du klicka på Ändra (se bilden ovan). Då ser du en ikon med sex rutor, "sortera", vid sidan av dina avsnitt. Håll musknappen nere på "sortera-ikonen" och dra avsnittet till önskad placering. Under Ändra kan du även trycka på ett kryss och radera avsnitt som du vill ta bort från listan.
    OBS att Min sida är ett sätt att dels spela upp avsnitt i följd (om du önskar - den funktionen går att slå av ifall du hellre lyssnar på avsnitten ett och ett). Det är också ett bra sätt att kunna sortera ut sådant du vill lyssna på senare, så att du inte behöver gå igenom hela arkivet med till exempel Sommar & Vinter i P1 på nytt för att hitta tillbaka till de där spännande avsnitten från 2007 som du vill lyssna på senare. Däremot går det inte att spara avsnitt av exempelvis Lördagsmorgon i P2 längre tid än vad vi har rätt att erbjuda dem. När ett avsnitt försvinner från vår hemsida, kan du alltså inte längre lyssna på det från Min sida heller.

    Det var mycket information på en gång, men det kan säkert ändå finnas något som vi behöver beskriva tydligare. Återkom i så fall, för detta är en bra funktion som vi gärna hjälper dig att använda!
    Annika Webbmaster