Min sida: Var hittar jag "program du följer"?

Jag hade alla våra favoritprogram från barnradion på min sida i appen. Nu efter uppdatering är de borta! Var finns de nu
detta är ju avsnitt som barnen vill lyssna på gång på gång.

Kommentarer

  • Hej!
    Var det specifika avsnitt som du hade lagt till i Min lista, så hittar du dessa via en länk högt uppe på Min sida, se bild.

    Om det gäller programserier som du följer (hjärt-markerat) så hittar du dessa på länken till vänster om Min lista, Aktuella avsnitt. Välj Nya avsnitt från program du följer och den länk "hantera" som finns till höger.

    Hör av dig och ge exempel på vad du har svårt att nå om det inte fungerar som jag beskrev!

    Annika Webbmaster
  • oxå förvirrad...
    mina program som jag följer "❤️" finns inte i "min lista":(
    istället måste jag gå in under "hantera" varje gång. struligt!
    (jag vill typiskt _inte_ bara ha "senaste avsnittet")
  • här kommer skärmdumpar. "min lista" har bara ett irrelevant element.
    "alla mina program" finns under "hantera"

  • Tack!

    istället måste jag gå in under "hantera" varje gång. struligt!
    Alltså den länk som ligger här, synlig direkt på skärmen i den vy du först kommer in på på Min sida:

    Jag håller med om att ordet "Hantera" inte är helt logiskt här. "Se programmen" kanske vore bättre, eftersom det fungerar både för dig som vill nå favoritprogrammens alla avsnitt, och för den som vill just "hantera" favoritprogrammen (som att sluta följa en programserie).

    Tidigare fick du gå in på Min sida, sen skrolla ned till länken Program du följer.

    Med det nya utseendet på sidan slipper du skrolla och kommer något snabbare till dina favoritprogram än vad du gjorde tidigare. Visserligen endast en skrollning snabbare, men ändå. Det har inte blivit svårare att nå (när du väl sett var det ligger)!

    Syns inte, finns inte
    Att vi "lyfter upp ingångarna" till flera av appens funktioner beror på att vi förstått att många lyssnare helt har missat de länkar som legat en bit ned på sidan, som Lars som nyligen skrev:
    Som det är nu har jag inte hittat nåt sätt att enkelt se vilka nya poddar som lagts upp på mina favoriter. Man får hålla på och jonglera runt med sökfunktionen för varje favorit, om man nu kommer ihåg alla favoriter man lagt upp. Det är alldeles för omständligt, så jag har minskat ner min användning pga detta. Kan inte ens få fram en samlad lista över mina favoriter längre.
    Jag svarade:
    Även den listan finner du på Min sida. Bläddra dig nedåt på den sidan och leta upp hjärtat och länken Program du följer.
    Och han svarade:
    På min skärm syns inte nån antydning att det fanns mer funktionalitet nedanför, så vitt man inte rullar upp för att se det.
    Jag har alltså under ca två år inte insett detta.
    Min lista - avsnitt du vill lyssna på - sen (eller i följd)
    "min lista" har bara ett irrelevant element.
    Det beror på att du endast (och troligen inte medvetet) har lagt in ett avsnitt där. Det du framförallt kan göra på Min lista, är att enkelt lägga in enskilda avsnitt av program som du vill lyssna på - men inte just nu! Du kanske bläddrar igenom avsnitten av Sommar & Vinter i P1 och kommer på att du missade det där avsnittet eller vill höra det där avsnittet igen ... Om du lägger in dem på Min lista, så hittar du lätt tillbaka!

    Dessutom kan du, om du vill, lyssna på de avsnitt du lagt in på Min lista i en obruten följd, så att du inte behöver pilla med mobilen varje gång ett program tar slut och nästa ska börja. En funktion jag verkligen uppskattade när jag målade fönster för ett tag sen ...

    Hör av dig om du vill lära dig mer om den funktionen (som har funnits länge, men nu syns bättre).

    Hoppas att du snart känner dig mer hemma i den nya layouten - och att du förståratt vi inte förändrar för att vi tycker att det är kul att förvirra lyssnare, utan för att vi verkligen tror att det nya utseendet hjälper våra lyssnare att nå bra funktioner som de annars hade missat.
    Annika Webbmaster