Vill följa programserier även på datorn

Hej! På min telefon går jag in på Min sida, där väljer jag mellan Min lista, Nedladdat och Program du följer. Väljer jag då Program jag följer, så ligger genvägarna till de program som jag följer och jag klickar på ikonen och kan sedan väja vilket avsnitt jag vill se.
Så sätter jag mig vid datorn. Där finns också en Min sida. Där står det att jag kan lägga in avsnitt och klipp i Min lista, som jag vill lyssna till senare. Jag saknar genvägen till mina favoriter, jag hittar inte någon Min lista och förstår inte hur man lägger i avsnitt i den.
Tacksam för hjälp.

Kommentarer

  • Hej Gunnel!

    Jag håller med om att detta är förvirrande. Mobilappen Sveriges Radio Play och hemsidan sverigesradio.se har nämligen kommit lite olika långt när det gäller Min sida. Vi strävar mot att bra saker som finns på den ena plattformen även ska finnas på den andra, men just här är alltså appen bättre än sajten.

    Ett tips för Min sida i appen
    Eftersom du har bra koll på funktionerna som finns i mobilappen, går jag inte in så mycket på dem - utom att jag vill tipsa om att det finns funktioner undanstuvade under kugghjulet överst till höger på Min sida i appen, alltså appens inställningsmenyn. I synnerhet Lyssningshistorik, som gör att du enkelt kan återuppta lyssningen på "halvfärdiga avsnitt", vet jag att många lyssnare uppskattar.

    Hemsidans Min sida liknar appens Min lista
    Som sagt är målet att hemsidan och appen ska bli mer lika varandra. Den funktion på hemsidan som heter Min sida kommer därför sannolikt att få lite fler funktioner framöver.

    Idag motsvarar den närmast appens Min lista, men med skillnaden att du på hemsidan kan lägga in både avsnitt och ljudklipp. I appen har vi inte ljudklipp på samma vis. (De enda ljudklipp som finns i appen är de som ingår i nyhetsspellistor och dessa kan du inte lägga till listan, så här är det appen som behöver förbättras för att likna hemsidan mer!)

    Hur du lägger till avsnitt i denna spelkö och sedan hittar tillbaka till dem, har vi beskrivit här:
    Spelkö: Hur spelar jag flera avsnitt i följd?

    Läs igenom den beskrivningen och återkom om det är något som är oklart.

    Favoritprogram i hemsidan?
    Vi har ingen funktion för att enkelt nå favoritprogram på hemsidan, men om du vill, kan du använda dig av webbläsarens egen bokmärkesfunktion.

    Bakom kulisserna ser jag att du använde webbläsaren Chrome när du skrev hit, och om du vill skapa ett bokmärke i Chrome, gör du så här:

    1. Gå till önskad webbsida, exempelvis till sidan för programmet Dick Harrison svarar
    2. Tryck på stjärnan som finns i adressfältet, se bild:

    För att sedan hitta tillbaka till den sida du har lagt som en favorit, trycker du på de tre punkterna uppe till höger i webbläsaren (längre till höger än stjärnan!), och väljer Bokmärken.

    Vill du vara lite mer strukturerad kan du dessutom skapa olika mappar för olika typer av bokmärken, så att du har en som heter exempelvis "Favoritprogram från SR", en som heter "Recept jag ska testa" och en som heter "Akvariefiskar". Här skriver Google mer om detta:
    Skapa, visa och redigera bokmärken

     Hoppas att svaret var till hjälp!
    Annika Webbmaster