'Min lista' är plötsligt tom

Min lista är helt plötsligt tom.
Bertil

Kommentarer

  • Hej Bertil!

    Vi har fått in liknande rapporter om att Min lista för vissa användare ibland kan bli svart, avsnitten i listan har dock inte försvunnit utan finns kvar men blir av någon konstig anledning tillfälligt osynliga. Vi arbetar på att åtgärda problemet, men det har hittills varit klurigt att lyckas få bukt med detta. Testa att starta om appen, då borde avsnitten vara synliga igen. Återkom gärna om det inte fungerar! Som sagt, vi känner till problemet men har dessvärre ännu inte lyckats lösa det. Har du stött på felet tidigare eller var detta första gången då listan blivit svart?
    Ted (Föräldraledig) Supportansvarig
  • Har hänt några ggr senaste tiden.
    Starta om app hjälper inte för mig

    Starta om telefon hjälpte den här gången.
    Ser att avsnitt ligger kvar i listan när jag tittar på avsnitt och ser att det är listmarkerat.
    Det går inte att göra backup på listan.
    Bertil
  • Tack Bertil.

    Bra att det hjälpte att starta om telefonen när omstart av app inte fungerade. Däremot förstår jag att det är irriterande att behöva starta om telefonen när listan inte syns. Jag ska framföra detta till våra utvecklare. Precis som du skriver så går det inte att göra backup på listan, det ska dock inte behövas då innehållet i listan inte förändras när den blir osynlig. Bra att du hörde av dig om detta Bertil, jag ska be utvecklarna ta nya tag om problemet.
    Ted (Föräldraledig) Supportansvarig
  • Jag har haft och har återigen samma problem som beskrivs ovan. Det var bättre en tid, men de senaste dagarna har avsnitten i listan försvunnit i stort sett varje gång jag öppnar appen, och för att komma åt dem måste jag starta om telefonen. Jag kan inte koppla samman detta med någon åtgärd jag gör, utan det verkar handla om att appen varit stängd och/eller att telefonen gått i viloläge.
    Jesper
  • Hej igen!

    Jag länkar till den tråd där du rapporterade in samma problem redan i somras, så att vi inte behöver fråga om telefonmodell och annat som du redan har berättat:
    Program åter i "Fortsätt lyssna": Android 12 på Sony Xperia (svaret den 10 juli 2022)

    Det fel med "fortsätt lyssna" som den tråden i första hand handlade om ska vara löst sedan i höstas.

    Problemet med de tomma listorna har vi inte lyckats lösa ännu och det är svårt att återskapa. En teori, som skulle kunna passa in i det du nu beskriver, är att felet endast uppstår om listan innehåller ett problemavsnitt, med vilket jag tänker mig ett helt normalt avsnitt som på något vis borde hanteras annorlunda i appen.

    Det skulle till exempel kunna vara om ett avsnitt "med musik" ingår i listan och det är av ett program som även går att lyssna på utan musik. Versionen med musik raderas efter 30 dagar. Om det endast hade funnits denna version, så hade avsnittet försvunnit helt. Men här finns ju avsnittet kvar eftersom det fortfarande går att lyssna på versionen "utan musik"! Att avsnittet finns kvar i appen, men den ljudfil som lagts till listan har raderats, kanske ger problem?

    Medan jag skrev detta insåg jag att avsnitten från i julas av Sommar & Vinter i P1 just i dagarna passerar 30-dagar så att "musikavsnitten" har raderats ett efter ett. Ingår det några sådana avsnitt i din Min lista? Vilka i så fall? (Tänk om vi skulle kunna ringa in att felet hos dig återkom samtidigt som ett "musikavsnitt" i din lista raderats från våra servrar!)

    Om du har med ett eller flera avsnitt från Sommar & Vinter i P1 i listan, så vill jag gärna veta ifall du även har laddat hem avsnittet i fråga.

    Tack snälla för att du rapporterade in felet igen!
    Annika Webbmaster
  • Ja, det andra är löst - tack för det! Nu när det här dök upp igen kollade jag om det fanns en tråd, och eftersom det bara var en enda som hade rapporterat det som ett problem nu ville jag ändå säga att det har kommit tillbaka hos mig.

    Jag tror att det kan stämma med det du beskriver. Just nu har jag Malin Persson Giolitos Vinter från 27 december i min lista, och det ligger under "ej tillgängliga avsnitt". Jag lade det där någon gång i anslutning till att det sändes (har inte laddat hem det), och det kan mycket väl vara så att problemet dök upp hos mig trettio dagar därefter, alltså i förra veckan.
    Jesper
  • Tack, så intressant om min teori kan stämma!

    Eftersom alla musikavsnitt från sommarsäsongen av Sommar & Vinter i P1 raderas samma dag, och detta är ett av våra mest avlyssnade program som bör finnas i många listor, borde vi ha fått in lite extra många felbeskrivningar vid den tid dessa avsnitt raderades, i slutet av september. Det kollar jag upp!
    Nu när det här dök upp igen kollade jag om det fanns en tråd, och eftersom det bara var en enda som hade rapporterat det som ett problem nu ville jag ändå säga att det har kommit tillbaka hos mig.
    Mycket bra! Vi brukar sällan ha mer än en "synlig tråd" åt gången om varje problem, och vi vill få in felbeskrivningar i dessa! Eftersom "din förra tråd" är så lång och handlar om olika problem, felsöker vi mer effektivt här, där vi koncentrerar oss på mysteriet med de försvunna listorna.

    Det gav mig ju ett intressant uppslag som skulle kunna förklara varför vi har svårt att återskapa felet och varför det kom tillbaka till dig nu. Med tanke på hur segt detta problem har varit, är en ny infallsvinkel (även om den visar sig vara fel) bra, eftersom det ger ny näring åt felsökningen!
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.