Krysset går inte att skicka in, blir ett mejl med länk

Har en ny Android surfplatta Galaxy Tab S6 och kan inte skicka in krysset. Sen syns inte linjalen där man spelar upp snabbreprisen.

Kommentarer

  • Hej Britt-Marie!

    Använder du appen för Android eller löser du krysset från hemsidan?

    Appen:
    Melodikrysset i P4 – Appar på Google Play

    Hemsidan:
    Lös Melodikrysset

    Vad händer när du försöker skicka in?
    Annika Webbmaster
  • Jag löser krysset i appen för android på min nya surfplatta Samsung Galaxy Tab S6. På min tidigare platta funkade inskicket bra.
    När jag väljer Skicka dyker en ny sida upp i form av ett mail där mitt avsändarmail står och i textfältet ligger en lång länk:
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?
    programid=2078&artikel=723047

    Den går inte att klicka på.
  • Tack, för en tydligare beskrivning. Nu vet jag vad det är som sker!

    Du har råkat komma åt dela-funktionen (tre sammanbundna prickar) i Android-versionen av krysset. Den symbolen ligger nära Skicka-knappen och det är otydligt att det är två olika länkar.

    Felet med tidslinjen som inte syns förstår jag däremot inte, så berätta gärna mer om det. Fungerar ljudet, trots att linjen inte syns?

    Annika Webbmaster
  • Ja, nu funkar det, och linjalen med snabbreprisen är tillbaka.
    Tack för hjälpen!
  • Bra att det var så pass enkelt. Jag förtydligade rubriken så att andra med detta problem enklare kan hitta hit och se vad problemet beror på!

    Jag har också lagt in ett förslag till utvecklarna om att göra det tydligare i appen att den där dela-symbolen inte hör samman med Skicka. Vi uppdaterar dock väldigt sällan denna app, så även om det är en enkel förändring, kan det dröja innan vi löser det.
    Annika Webbmaster