Kryss-appen: Kan skicka in flera svar

Det verkar som att man kan skicka in svaret för Melodikrysset flera gånger. Är detta riktigt?
jag kör på senast uppdatering för iPad.
4-5 gånger har jag skickat in. Den 5-6 gången så fick jag meddelande att jag redan hade skickat in.

Kommentarer

  • Hej Bosse!

    Jag vet faktiskt inte hur det fungerar numera. För många år sedan var jag webbmaster på P4 och då gick det att skicka in ett par lösningar (sex stycken, om jag minns rätt) från samma e-postadress, men endast en av dem räknades om det var samma namn. Om namn och e-postadress var identiska, sållades alltså den senaste bort av systemet. Det skulle ju annars kunna förekomma att en webbsida (eller app numera) hängde sig och skickade in samma lösning gång på gång av misstag!

    Anledningen till att vi då tillät flera inskickade lösningar från samma epost-adress var att det då fanns rätt många krysslösare som saknade tillgång till dator (och mobiler/plattor ska vi helt räkna bort - vi pratar 2005!), så att exempelvis en släkting skickade in åt dem.

    Hur det fungerar idag, vet jag alltså inte, men jag skulle tro att det endast går att skicka in ett svar som räknas per adress - men att det finns en eftersläpning som gör att du inte alltid får ett felmeddelandet direkt.

    Men visst, enstaka lyssnare kan sätta i system att skicka in flera lösningar (exempelvis från olika e-postadresser på olika mobiler/datorer), eller skicka in flera svar med posten. Det senare har ju alltid gått att göra ...

    Nu är detta inte världens mest prestigefulla tävling. Förhoppningsvis löser de flesta av oss krysset som ett trevligt tidsfördriv, inte för att vinna ett badlakan eller en bricka, så motivet för att manipulera tävlingen genom att på olika sätt skicka in fler lösningar är låg.

    Hoppas att det var svar på din fråga (trots att jag egentligen inte svarade säkert på någonting, utan mest berättar om hur det har fungerat och hur jag tror att det fungerar idag).

    Lycka till med det av dina kryss som kom in!
    Annika Webbmaster
  • 👍