Bugg vid "radera lyssningshistorik" i appen

Om man väljer Ta bort all historik så försvinner endast de avsnitt som syns i listan. Strax därpå dyker 25-30 lyssnade avsnitt upp.

För att ta bort all historik måste man upprepa proceduren många gånger.

Samma fel har funnits förut och rättats till men nu dykt upp igen.

Android, App-version 23.1.1

Kommentarer

  • Oj!

    Tack för att du snabbt rapporterade in detta.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag har pratat med apputvecklarna som inte kunde komma på några förändringar den senaste tiden som kan spela in här. Jag insåg då att jag aldrig ringade in när den här förändringen kan ha skett, det vill säga när du senast raderade historiken och kunde rensa bort allt på ett bräde!

    Själv rensar jag historiken väldigt sällan (och då i allmänhet som en del av felsökning i jobbet!). Vet du ungefär när du senast rensade historiken? Var det en månad sedan? Ett år?

    Jag tror att historiken auto-raderas efter 500 poster eller så och att det inte finns något tekniskt behov av att städa bort historiken. Men att gissa duger förstås inte. Jag kollar upp hur det ligger till med den saken!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Det var säkert ett halvår sen. Lyssnar på 2-3 avsnitt per dag så det blir ju rätt mycket historik.

    Relaterat till detta vore det fint om man kunde markera ett avsnitt som klart/färdiglyssnat. Nu ligger de kvar i fortsätt lyssna om inte typ all tid är passerad.

    Det är ju egentligen mest därför jag vill ta bort all historik för att slippa få upp avsnitt där det är 4 minuter kvar.
  • Tack, då är det kanske inte några förändringar den senaste tiden som skett, utan något som vi ändrade för flera månader sedan ...?
    Relaterat till detta vore det fint om man kunde markera ett avsnitt som klart/färdiglyssnat. Nu ligger de kvar i fortsätt lyssna om inte typ all tid är passerad.
    Vi har en funktion på gång för att kunna markera ett avsnitt som färdiglyssnat. Funktionen är "nästan klar" för Iphone-appen, men vi behöver testa lite till innan vi (förhoppningsvis!) kan släppa den. I Android är den funktionen tyvärr inte lika långt kommen - men vår ambition är att "linjera apparna", och se till att bra funktioner om möjligt finns med i båda! Jag hoppas därför att det inte dröjer alltför länge innan vi även ger möjlighet att enkelt markera avsnitt som "klart" i Android-appen!

    Här skriver Patrik om detta och ger ett tips som jag hoppas förenkla för dig när det är enstaka avsnitt du vill få bort från Fortsätt lyssna:
    Markera avsnitt som "hört"
    Det går att "fejka" funktionen genom att starta avsnittet och spola fram till de sista sekunderna och låta appen spela de sista sekunderna, då markeras det som lyssnat och försvinner från listan, men det är lite meckigt kan jag tycka 😀
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Version 23.4.2 av appen, som bör komma ut till våra beta-användare inom kort, innehåller bland annat:
    • Ny funktion "Markera som spelad" nås från trepunktsmenyn
    Hoppas att den funktionen löser ditt behov!
    Annika Webbmaster