LÖST: Lyssning sparas inte där jag är

Om jag lyssnar på ett program och sedan trycker på paus så startar programmet i princip alltid om från start istället för där jag var i lyssningen när jag senare trycker på play. Kan alltså inte pausa ett program då det i princip alltid startar om från början när jag sedan vill lyssna igen. Väldigt frustrerande!

Kommentarer

  • Hej Maria!

    Vi känner till problemet, men har inte lyckats lösa detta ännu, även om en del lyssnare har blivit av med problemet genom att se till att appen inte är batterioptimerad:
    Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batteriandvändning -> se till att vår app inte är optimerad

    Om detta inte hjälper dig, så finns det en work around. Så här skrev Albert, den lyssnare som klurade ut metoden:
    Om jag sätter igång en kanal (dvs. det som för närvarande sänds i t.ex. P1) i samband med att jag växlar mellan avsnitten, verkar den minnas hur långt jag kommit. Jag kan alltså pausa ett avsnitt, sätta igång P1 i två sekunder och sedan starta ett annat avsnitt. Då kommer appen ihåg hur långt jag kommit i det första avsnittet.
    Metoden är inte alltid så användbar, eftersom du kanske ibland behöver avbryta lyssningen oplanerat. Att då snabbt leta upp en kanal och starta/stoppa den är inte så enkelt, men jag hoppas att tipset kan minska problemet något.

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej Maria!

    Våra utvecklare verkar nu äntligen ha fått ordning på problemet med program som startar om från början när man återupptar sin lyssning. Ni är många användare som har stött på detta fel, utvecklarna har under de senaste veckorna arbetat intensivt med att åtgärda problemet och felet ska nu förhoppningsvis vara löst.

    I kommande version (som släpps idag) är alltså lösningen implementerad och när versionen kommer in i din telefon så ska du återigen kunna återuppta din lyssning utan att uppspelningen startar om från början.

    Den nya versionen släpps idag i beta, därefter kommer den att rullas ut till våra användare under ett par dagar. Vi släpper alltid nya versioner i omgångar, först till en mindre mängd användare, när vi sedan märker att versionen fungerar bra så rullar vi ut den till den stora massan. Någon gång i nästa vecka bör du således ha den nya versionen i din telefon, där problemet nu ska vara löst!

    När din telefon uppdaterats med den nya appversionen så får du gärna höra av dig om du inte märker någon förbättring.

    Tack för ditt tålamod och trevlig helg!

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)