Lyssna via telefon utomlands

Hej!
Jag ska utomlands och klarar mg inte länge utan P1. Går det att lyssna via appen utanför Sveriges gränser precis som vanligt?
Med vänlig hälsning anna

Kommentarer

  • Hej!

    Trevligt att du vill ha med dig oss på denna resa ...

    Under förutsättning att du har tillgång till wifi eller mobildata, är det inga begränsningar.

    Om du reser till något land där trafikkostnaden kan befaras bli ett problem, rekommenderar jag dig att ladda hem favoritprogram när du har tillgång till gratis wifi, så att du inte förbrukar mobildata till en enorm kostnad!

    God jul!
    Annika Webbmaster
  • Tack för svar och tips!
    God jul!
  • Vi kommer att befinna oss i Portugal under februari-april i år. Vad jag förstår kan vi identifiera oss med Bank-id för att se TV4 Play (Källa https://www.tvabonnemanget.se/svensk-tv-utomlands ) med med SVTPlay är utbudet begränsat pga rättigheter. Finns det inga liknande begränsning alls med Sveriges Radio Play?
  • Vi har endast geografiska begränsningar i samband med stora internationella idrottsevenemang som OS och VM, och då endast för de kanaler som sänder sport (oftast P4).
    Annika Webbmaster
  • Ok, så sr-appen är helt fri att använda i EU?
  • Stämmer. Även utanför EU är den fri att använda.
    Annika Webbmaster