Kan bara lyssna med Chrome i inkognito-läge

Jag vill lyssna på t.ex. P4 Plus via er hemsida.Varför fungerar ljudet bara vid  inkognito-läge i Chrome?

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Inge!

    Bra att du har fått det att fungera med inkognito-läget!

    Hur länge har du haft detta problem? Om det kom under förra veckan kan det bero på en förändring hos oss, men om det har pågått längre än så, kan det bero på att du har något tilläggsprogram i Chrome som blockerar javascript, och att detta tillägg inte är påslaget inkognito-läget.

    Oavsett vilket, så vill vi hjälpa dig att lösa det, förstås, men hjälpen och felsökningen kommer att anpassas efter hur länge detta har pågått.
    Annika Webbmaster
  • Ja det var ett tillägg som blockerade, tack för tipset!
    Bästa svaret
  • Tack själv för att du berättade att det hjälpte!
    Annika Webbmaster
  • Helt plötsligt nu i veckan finns det inget ljud när jag ska lyssna! Otroligt irriterande. Vad har hänt?!
    Snälla hjälp!
    Berätta HUR jag ska göra för att få min älskade kanal tillbaks, jag är mycket oteknisk.
    Tack!
  • Hej Anna!

    Ber om ursäkt för sent svar. Självklart ska vi hjälpa dig att få ordning på lyssningen igen. Är det P4 Plus som inte fungerar? Kan du beskriva vad som händer på skärmen när du försöker starta lyssningen?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Ingenting hander nar jag ska lyssna. Ett meddelande kom upp som sa nagot om "Java script maste aktiveras" vad det nu betyder. Jag anvander en I-pad som ar 8 ar gammal men funkat bra tills forra manaden och ljudet fran P1 vill inte funka.
    Jag kan lyssna pa alla andra slags ljud pa andra radio program eller you tube m.m. men ej sveriges radio. Har ni andrat nagot for lyssnare utomlands?
    Tack!
    saknar min P1 kanal!
  • Hej Anna!

    I månadsskiftet september - oktober slutade ett internationellt säkerhets-certifikat att gälla, och det har lett till problem på mobiler och surfplattor som är så gamla att de inte har fått säkerhetsuppdateringar på länge, så det är troligen det som har drabbat din Ipad.

    Du kan själv uppdatera detta! Gå med Safari till sidan https://letsencrypt.org/certs/isrgrootx1.pem och följ anvisningarna i de rutor som öppnas, så ska du kunna installera det certifikat du behöver.

    Beskrivningen kommer från en diskussion hos Apple:
    Ipad 2 IOS 9.3.5 - How to add a new root certificate to the trust store? Wikipedia inaccessible

    Andra lyssnare som också har skrivit att de inte alls förstår sig på teknik, har gjort så och sagt att det hjälper. Jag hoppas därför att detta löser problemet och inte är för svårt att följa, men om du stöter på problem, så hör av dig!
    Annika Webbmaster
  • PS: Jag glömde ju att berätta hur du slår på Javascript i webbläsaren Safari:

    Se om du kan göra så här:
    1. gå in under Inställningar (kugghjulet) och tryck på Safari
    2. skrolla ned till alternativet "Avancerat" (troligen allra längst ned på sidan)
    3. där finns ett reglage för att tillåta Javascript, som ska vara grönmarkerat
    Om reglaget varit grått, avslaget, så ändra till grönt. Om det däremot redan var grönt, så testa att slå av (grått) och sedan på (grönt), så kanske det fungerar bättre.

    Berätta gärna hur det går!
    Annika Webbmaster