Välkommen till Sveriges Radios forum för teknisk support!
Här svarar vi på frågor om våra appar och webbtjänster vardagar kl 09-17.
Gå med i testpanelen för att hjälpa oss att utveckla Sveriges Radios app och webbplats, så att vi kan anpassa våra ljudtjänster efter dina och andra lyssnares behov och önskemål:
Länk till testpanelen
Lyssnarservice svarar på frågor om Sveriges Radios innehåll:
08-784 84 84
lyssnarservice@sverigesradio.se
Svar på vanliga frågor om innehållet
På Sveriges Radio vill vi ha högt i tak och en välkomnande stämning. Därför har vi kommentarsregler som alla måste följa. Här är de tre viktigaste:
- Vi tillåter inte hatiska kommentarer
- Vi kan komma att ta bort kommentarer som är off topic (inte håller sig till ämnet - vilket i detta forum är support på Sveriges Radios webbtjänster)
- Vi tillåter inte namnpubliceringar som bryter mot våra egna publicistiska beslut
Sveriges Radios kommentarsregler
Bra att du har fått det att fungera med inkognito-läget!
Hur länge har du haft detta problem? Om det kom under förra veckan kan det bero på en förändring hos oss, men om det har pågått längre än så, kan det bero på att du har något tilläggsprogram i Chrome som blockerar javascript, och att detta tillägg inte är påslaget inkognito-läget.
Oavsett vilket, så vill vi hjälpa dig att lösa det, förstås, men hjälpen och felsökningen kommer att anpassas efter hur länge detta har pågått.
Snälla hjälp!
Berätta HUR jag ska göra för att få min älskade kanal tillbaks, jag är mycket oteknisk.
Tack!
Ber om ursäkt för sent svar. Självklart ska vi hjälpa dig att få ordning på lyssningen igen. Är det P4 Plus som inte fungerar? Kan du beskriva vad som händer på skärmen när du försöker starta lyssningen?
Jag kan lyssna pa alla andra slags ljud pa andra radio program eller you tube m.m. men ej sveriges radio. Har ni andrat nagot for lyssnare utomlands?
Tack!
saknar min P1 kanal!
I månadsskiftet september - oktober slutade ett internationellt säkerhets-certifikat att gälla, och det har lett till problem på mobiler och surfplattor som är så gamla att de inte har fått säkerhetsuppdateringar på länge, så det är troligen det som har drabbat din Ipad.
Du kan själv uppdatera detta! Gå med Safari till sidan https://letsencrypt.org/certs/isrgrootx1.pem och följ anvisningarna i de rutor som öppnas, så ska du kunna installera det certifikat du behöver.
Beskrivningen kommer från en diskussion hos Apple:
Ipad 2 IOS 9.3.5 - How to add a new root certificate to the trust store? Wikipedia inaccessible
Andra lyssnare som också har skrivit att de inte alls förstår sig på teknik, har gjort så och sagt att det hjälper. Jag hoppas därför att detta löser problemet och inte är för svårt att följa, men om du stöter på problem, så hör av dig!
Se om du kan göra så här:
- gå in under Inställningar (kugghjulet) och tryck på Safari
- skrolla ned till alternativet "Avancerat" (troligen allra längst ned på sidan)
- där finns ett reglage för att tillåta Javascript, som ska vara grönmarkerat
Om reglaget varit grått, avslaget, så ändra till grönt. Om det däremot redan var grönt, så testa att slå av (grått) och sedan på (grönt), så kanske det fungerar bättre.Berätta gärna hur det går!