Lyssna på lokala nyheter

Hur kan jag lyssna på lokala nyheter i efterhand?
Jag hittar inget på sr.se.
Willy

Kommentarer

  • Hej Willy!

    Berätta gärna hur du vill lyssna på lokala nyheter från vår hemsida och vilken P4-kanal det gäller, så kan du få ett tydligare svar. OBS att du inte kan svara via e-post, utan behöver gå hit:
    https://kundo.se/org/teknisk-support/d/lyssna-pa-lokala-nyheter/

    Nu beskriver jag tre olika sätt:

    1. Nyhetssändningar
    2. Nyhetsinslag, ett och ett
    3. Nyhetsinslag, flera i följd
    I mina exempel har jag valt Nyheter P4 Kalmar.

    1. Nyhetssändningen du hör i radio
    Du kan lyssna på de vanliga nyheterna, alltså de nyheter du hör i kanalens sändning. Det finns ett par olika sätt att göra detta, men ett är att skriva in exempelvis Kalmar i sökrutan uppe till höger, så dyker det upp en länk till P4 Kalmar.

    Det räcker med att skriva in de första bokstäverna av kanalnamnet för att en länken ska dyka upp, se bild nedan:

    Klicka på den länken, så kommer du till kanalens sida. Till höger på den sidan hittar du en länk till de senaste nyheterna, se bild nedan:

    2. Lyssna på enstaka nyhetsinslag
    Vill du lyssna på enstaka nyhetsinslag, så går detta att göra på samma sida.

    3. Lyssna på nyhetsinslag (flera i följd)
    På hemsidan kan du även lyssna på de 15 viktigaste/mest aktuella nyheterna från din lokala kanal med den länk som finns på vår startsida:

    Hoppas att du har nytta av svaret! Hör gärna av dig och berätta vilken typ av nyheter du vill lyssna på och vilken P4-kanal det gäller, så kan jag ge dig ett tydligare svar.
    Annika Webbmaster