Fel lokalradio i appen

Hej! Jag bor i södra Skåne, jag har SR play, lyssnar dagligen. Senaste tiden får jag in Radio Stockholms trafikradiovarningar och lokalradio när det är rikssändning i appen, ex. P4 extra, Ring så spelar vi, melodikrysset etc.
När det är lokalradiosändning är det som det ska men alltså går Stockholms lokalradio in när det är rikssändning fast att jag har ställt in att det ska vara Radio Malmöhus. ( Jag har ju inget intresse av om det är trafikstörning på vägen ut till Arlanda, om det är nån tunnelbanestörning i Stockholm :-)))
MVH Helen Eklund

Kommentarer

  • Hej Helen!

    När vi rapporterar om köer på Essingeleden norrut eller stopp i tunnelbanans gröna linje kan det ju annars bli ett tillfälle att andas djupt och glädjas åt att duinte är i just Stockholm ... Men på det hela taget så är det klart att det bästa vore om du kunde slippa höra detta. (Förmodligen får du även Stockholms lokala nyheter, vilket gör att du inte får ta del av de från P4 Malmöhus, och det är ju synd).

    Andra lyssnare och någon kollega som inte arbetar med appen har rapporterat in samma problem med Iphone-appen, men vi som felsöker har inte lyckats återskapa det själva.

    Däremot har vi, tack vare lyssnaren Fredrik, hittat ett sätt att starta P4 som inte ger detta fel. Han skriver:

    Jag tror att jag har hittat felet, eller i alla fall hittat ett sätt att undvika det. Jag brukar välja att klicka där nere där det står ”direkt” (gulmarkerad) och då får jag radio Sthlm. I lördags så klickade jag istället där uppe (rödmarkerat) och då fick jag in rätt lokalkanal. Jag provade flera gånger med två olika iPhones. //Fredrik

    Jag hoppas att även du blir avhjälpt av metoden att starta din egen P4-kanal med snabbvals-knappen (eller "kanal-sockerbiten" som vi själva kallar denna knapp)!

    Trevlig lyssning - utan trafik-rapporter från oss här i Stockholm!
    Annika Webbmaster
  • Tack för det trevliga svaret som gav mig ett leende!! Jag har ju mer nytta av att höra om det är en kossa på vägen här nere än om en bil kört av vägen på Essingeleden:-))) Jag gör numera som Fredrik säger, hoppas att han har rätt!
    MVH Helen
  • Jag gör numera som Fredrik säger, hoppas att han har rätt!
    Det hoppas vi med! Hör av dig annars.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Har flyttat från Stockholm till Eskilstuna. Har samma problem med lokalkanalerna som ovan. Står att det är Sörmland när jagväljer, men ändå står det Radio Stockholm längst ner. Tyckte det var skönt att slippahöra om avstängda tunnlar och försenade pendeltåg hela tiden. I början nov -21 fungeradedet bra, men nu är det hopplöst. Missar så mycket lokala nyheter som jag vill hörahar ni hittat någon lösning ännu??
    Med vänlig hälsning, Ann-Margret

  • Hej Ann-Margret!

    Står att det är Sörmland när jag väljer, men ändå står det Radio Stockholm längst ner.
    Det behöver vi ju lösa!

    Såg du tipset om att starta P4 från den rosa P4-knappen på startskärmen, som har hjälpt andra lyssnare?

    Tips:
    Du kan byta vilken P4-kanal den knappen är kopplad till genom att "långtrycka" på den och välja en ny P4-kanal!
    Annika Webbmaster