Lokala nyheter i appen

Jag gillar att läsa lokala nyheter i SR appen men saknar att kunna läsa samtliga p4-kanalers nyheter i ett flöde, utan att behöva välja en specifik p4-kanal. Det hade varit bra att kunna svajpa från Toppnyheter > Lokalt > Allt lokalt (till exempel). Under rubriken ”Allt lokalt” samlas då alla lokala nyheter i Sverige. Vore trevligt att få en go sammanställning av vad som sker i Sverige!

Kommentarer

  • Hej Olof!

    Tack för ett intressant förslag! Att ha en flik för Allt lokalt låter som en spännande idé. Många skulle säkert uppskatta att kunna scrolla igenom lokalnyheterna från andra orter och områden. Jag ska höra med våra utvecklare och se vad som skulle krävas för att kunna få in en sådan funktion i appen. Under sommaren och semesterledigheten kommer vi dock mestadels fokusera på att underhålla appen och försöka se till så att den är buggfri, det kommer med andra ord inte finnas mycket tid och utrymme över att kunna skapa nya funktioner under denna period. Med det sagt så kommer jag självklart att framföra din idé för framtida utvecklingsarbete med appen.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Olof!

    Jag kom på att du kanske kan ha nytta av Nyhetsdygnet, en tjänst som inte finns i appen utan på vår hemsida, men som förstås fungerar bra på mobiler och surfplattor:
    https://sverigesradio.se/nyhetsdygnet.aspx

    Där kan du ta del av alla redaktioners nyheter, så det blir lite fler redaktioner än de lokala redaktionernas, och du kan då välja att sortera nyheterna antingen kronologiskt eller per redaktion.

    Hoppas att du uppskattar denna sammanställning av nyheter ur ett bredare perspektiv!
    Annika Webbmaster