Ljudklippen i "I korthet" är kortare än vad rubriken antyder.

Ljudklippen verkar trunkerade. Under rubriken står en tidslängd men klippen är betydligt kortare, i detta fallet 34 sekunder istället för dryga två minuter. Men samma sak gäller även de andra ämnena som ligger under "I korthet". Är detta avsiktligt??

Kommentarer

  • Hej!
    Jag håller med om att det är otydligt, och hör med de kolleger som tagit fram den här typen av listor om det går att förtydliga detta, utan att vi behöver lägga orimligt mycket extra utvecklingstid på att lösa det.

    Dessa inslag är avsedda att lyssnas på tillsammans och tiden 2:09 är den sammanlagda speltiden för alla inslag som ingår i spellistan:
    https://sverigesradio.se/story/vattenmagasin-ar-proppfulla-elbolagen-tvingas-spilla-ut

    Det är alltså ett format som är tänkt att belysa aktuella ämnen ur flera olika vinklar på ett snabbt vis. På hemsidan finns det även fördjupande material om det är någon av inslagen i spellistan som du vill höra mer om.

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in denna otydlighet!
    Annika Webbmaster