Låtlista för äldre avsnitt

Jag söker låtlistor för äldre poddar. Var hittar jag det?

Vänlig hälsning

Gunnel Peterson

Kommentarer

  • Hej Gunnel!

    Var du hittar dem och om de ens finns kvar varierar lite från program till program.

    För att illustrera detta väljer jag att använda Freddie Wadlings Sommarprogram från 10 juli 2011 som exempel.

    Vi har tre sorters spellistor:
    1. Kanalens lista, där jag hittar låtlistan för P1 den 11 juli 2011 (och där kvällsreprisen gör att du hittar samma låtlista i dubbel upplaga, dels med start 13.00 och dels med start 22.12)
    2. Programseriens lista, alltså Sommar & Vinters egen lista, som endast sträcker sig ett år bakåt (varför vet jag däremot inte, så det tar jag reda på)
    3. Avsnittets sida, där du finner låtarna en bit ned (under länkar till "andra Sommar & Vinter från kategorin musik"om du surfar med mobil, och till höger bredvid texten om programmet om du använder dator)
    I det avsnitt jag valde som exempel hittade jag alltså informationen i två av tre listor - men jag vet att det finns andra avsnitt där den saknas helt.

    Hoppas att detta var till hjälp. Om inte, ge ett exempel på ett avsnitt där du vill hitta låtlistan, så kan jag beskriva utifrån detta hur du gör!
    Annika Webbmaster
  • Hej !
    Har letat förgäves efter låtlista till sommar 2005 med Lena Andersson.Finns den kvar öht ?
    Mvh
  • Hej Lotta!

    Våra webbsystem tycks ha en bortre gräns vid 2007, och därmed går det inte att hitta musikinformation den vanliga vägen här, tyvärr.

    Kanske har redaktionen för programmet möjlighet att hjälpa dig?
    sommar@sverigesradio.se

    Det går ju annars att lyssna på detta program här:
    Lena Andersson 2005

    Även om musiken är nedklippt, så kan vi höra början och slutet på låtarna, och om det är en eller ett par låtar du är nyfiken på, så kan vi försöka identifiera dem. Berätta i så fall vid vilken tidpunkt låten hörs.

    Om inte annat kan jag ordna en frågesport med mina kolleger, vilket löste motsvarande problem här ...
    Sommarprat 1985 Lundell
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag upptäckte att P1:s låtlistor sträckte sig längre bakåt än vad vår kalender gav sken av, så genom att lägga till datumet i en länk, har jag trollat fram P1:s låtlista för den aktuella dagen!
    https://sverigesradio.se/sida/latlista.aspx?programid=132&date=2005-07-09
    (P1:s låtlista för lördag 9 juli 2005)
    Annika Webbmaster
  • Tack så jättemycket! Vilket jobb du  har lagt ner:)

  • Väl bekomme!

    Det jobb jag lade ned, kan jag delvis återanvända nästa gång en lyssnare frågar om liknande saker 😀
    Annika Webbmaster
  • Himla bra! Man lär sig något varje dag!
  • Vilken glad överraskning ! Tusen tack för den !
  • Kanske inte hör hemma här, men det saknas låtlistor för P3 på söndag fm, borde väl kunna komma efter någon vecka, när tiden för P3 kryssets inskickningstid gått ut. Söker en låt från Aug.
    mvh
  • Hej Jan!

    Hör med redaktionen för P3 Krysset, p3krysset@sverigesradio.se
    Annika Webbmaster
  • Jag hittar inte låtlistan till trettondagskopnserten 7/1 -22
  • Hej Torsten!

    I texten på denna sida står det vilka stycken som framfördes:
    Trettondagskonsert från Berwaldhallen

    Väl bekomme!
    Annika Webbmaster