Casta iPhone-appen till högtalare

Vill lyssna på radion på min högtalare Har cromecast installerad så jag kan casta svtplay o tv4 play och Spotify Har gjort detta via min googlehome appen Men frågan är om jag kan ”casta” SR så jag kan höra radion via min högtalare?
Hur gör man isåfall?
Vänliga hälsningar
Marie Andersson

Kommentarer

  • Hej Marie!

    För att se casting-ikonen i appen Sveriges Radio Play behöver du trycka på den lilla spelaren nedtill i appen (var som helst utom på knappen för play/paus). Då öppnas en större version av spelaren där du kan göra lite olika inställningar. Ikonerna för Chromecast och/eller Airplay (en liknande teknik som vissa högtalare har stöd för) syns uppe i högra hörnet, se bilderna:

    Trevlig lyssning och god fortsättning!

    Annika Webbmaster