Fel hastighet i Play-appen

Ljudet är långsamt på sr play. Hur åtgärdar jag det?

Kommentarer

  • Hej Eleonor!

    Jag misstänker att du av misstag råkat komma åt funktionen för ljudhastigheten. Om du tittar på bilden nedan och jämför den med din spelare, är hastigheten i din spelare inställd på x1.0? Om inte, tryck på ikonen och ändra till denna hastighet.

    Du är varmt välkommen att återkomma om dina inställningar är korrekta men problemet fortfarande kvarstår.

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • För mig pratar det alldeles för fort och hittar ingen
    kontroll för detta
  • Hej Ingrid!

    Spelaren i appen har två olika lägen, en liten spelare i nederkanten av appen och en större spelare. Det är i "storspelaren" du ändrar hastighet. Om du trycker på den lilla spelaren (utom på knappen för play/paus) så fälls den stora spelaren ut, och du hittar hastighetsreglaget, som alltså ska vara inställt på x 1.0 för normal uppspelning.

    Hör av dig om du fortfarande inte lyckas hitta detta!

    Annika Webbmaster
  • TACK!!!
  • Tack själv för påminnelsen om att ett svar som vi skriver till en lyssnare ofta hjälper många fler!
    Annika Webbmaster