Kryss och radioprogram på samma sida vore en bra idé

varför har ni inte länk till P4 på den här sidan? https://sverigesradio.se/artikel/723047

Kommentarer

  • Hej igen Ragnar!

    Du har helt rätt, det vore väldigt bra att ha en länk till P4:s ljudström medan programmet sänds, vilket du ju har påpekat flera gånger tidigare.

    Vi har bara inte kommit på ett vettigt sätt att lägga in en sådan länk och trott att det inte går.

    Nu har jag tillsammans med kolleger från Melodikryssets redaktion och våra webbutvecklare tänkt ett varv till och förhoppningsvis kommit på ett sätt att låta det finnas en länk för att starta P4 medan Melodikrysset sänds. Vi hoppas och tror att detta kommer att fungerar, men det vet vi säkert först på lördag.

    Om det fungerar som det är tänkt, kommer det att finnas en länk där du kan starta en P4-kanal under lördagar från klockan 9.45 till klockan 11.15. Om du går in för tidigt behöver du ladda om sidan för att länken ska dyka upp.

    Länken kommer att ligga till höger en bit ned på sidan, se bilden ovan. (På bilden står det "Lyssna på P4", men det kommer att stå "Lyssna på P4 med Melodikrysset", eftersom vi tror att det blir tydligare.)

    Vi behövde välja en av våra 26 P4-kanaler och valde då P4 Stockholm. (En länk som startar valfri P4-kanal kan vi tyvärr inte lägga in på denna sida som den är uppbyggd idag, men det hade förstås varit ännu bättre.)

    Tyvärr är det svårt att testa att det verkligen kommer att fungera som vi har tänkt oss, men både du och vi får hålla utkik nu på lördag. Om länken inte fungerar som den borde, får vi förstås lösa det framöver. Nu har vi åtminstone en idé om att det borde gå att lösa, och det är ett stort steg framåt.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra sidan enklare att använda!

    Annika Webbmaster