Kostnad för Sveriges Radio Play

Vad kostar SR Play?

Kommentarer

  • Hej Hans!

    Den är gratis. Eller, gratis är den ju inte, för på sätt och vis kan man säga att du redan har betalat den med skatten.

    Det kan däremot tillkomma avgifter för den dataförbrukning som sker när du lyssnar, och hur mycket det blir varierar. Väldigt många i Sverige har någon form av uppkoppling hemma med "fri surf", det vill säga att du betalar samma pris oavsett om du inte använder internet alls, eller om du surfar väldigt mycket. Med ett sådant abonnemang blir det ingen extra avgift för att du lyssnar på Sveriges Radio över nätet.

    Däremot kan mobilen ha en uppkoppling som gör att det blir dyrare med hög förbrukning av mobildata. Om du har "billig lyssning" hemma på ditt wifi och "dyrare lyssning" på mobilnätet, kan du i SR Play-appen ladda hem avsnitt när du är hemma och sedan lyssna på dessa ute på en promenad eller bussresa - utan att förbruka mobildata. Om du vill veta mer om det, så fråga!

    När du vill lyssna direkt på en direktsänd kanal, kan du förstås inte ladda hem den i förväg - men det säger ju sig självt.

    Hoppas att det var svar på dina frågor!
    Annika Webbmaster
  • TACK!