Kommer inte åt sverigesradio.se/nyheter

Sedan nya hemsidan infördes (eller möjligen sedan Firefox uppdaterades till version 89.0), kommer jag inte åt sverigesradio.se/nyheter på en dator där Firefox körs under Ubuntu. Försöker man klicka på länken eller skriva in adressen för hand, blir man omgående redirectad till startsidan. På datorer med Windows (64-bit, såväl Windows 7 som Windows 10) och samma webläsare, fungerar det som det ska.

Kommentarer

  • Vi har ändrat vilken sida länken Nyheter går till, och för en del besökare så håller webbläsaren kvar den gamla information för länge. Se om det fungerar i Firefox privatläge, där din tidigare historik inte spelar in. Om det fungerar bättre i privatläget, så borde det gå att komma till rätta med problemet genom att aktivt få Firefox att rensa cache och webbläsningshistorik från Sveriges Radio:
    Så här rensar du cachen i Firefox

    Samma fel har drabbat ett fåtal andra lyssnare med olika webbläsare och hos de flesta har det släppt av sig självt efter hand, men du kan alltså snabba på detta genom att manuellt radera cachen i Firefox.
    Annika Webbmaster