Karlavagnens avsnitt på webben är så korta

Hej! Jag brukar lyssna på Karlavagnen i efterhand, och det spelar inte så stor roll om all musik finns med, men jag vill ju att det i övrigt är ett helt program som jag kan lyssna på när jag vill.
Och idag upptäckte jag att alla avsnitt som ligger under poddar och program inte är fullständiga. De är max en tredjedel långa.

Jag vill gärna veta varför. Jag hoppas att det är nåt tekniskt fel som går att lösa, för om det är nåt nytt och att det skall vara så här, så kan ni lika gärna strunta i att lägga upp något alls från Karlavagnen.

Men som sagt så hoppas och tror jag att det måste vara nåt fel, för i avsnittet som sändes i tisdags var exempelvis samma samtal med två gånger, och det talar förhoppningsvis för att det är nåt tillfälligt fel.

Hemma lyssnar jag via sr.se, och även på mobilen.
Använder inte appen.

Hoppas på lösning och svar!

Ha det gott!

Mvh
Damien Larsen

Kommentarer

  • Hej Damien!

    Jag brukar lyssna på Karlavagnen i efterhand, och det spelar inte så stor roll om all musik finns med, men jag vill ju att det i övrigt är ett helt program som jag kan lyssna på när jag vill.
    Du kan fortfarande lyssna på hela avsnittet! Vi har ändrat en inställning så att den musik-lösa versionen prioriteras och är den version du når här, i arkivet med alla avsnitt:
    https://sverigesradio.se/karlavagnen

    För att nå den längre versionen med musik behöver du gå in på det avsnittets egen sida, vilket du gör genom att klicka på bilden eller texten som hör till avsnittet, se markeringen på bilden nedan:

    Då kommer du in på just det avsnittets egen sida, Mitt missförstådda intresse, och där finns länkar till båda versionerna av avsnittet, se bild:

    Här har jag förklarat varför vi har gjort denna förändring:
    Musik i Karlavagnen
    Annika Webbmaster

  • Oväntade... säger här att det är förkortat med viktigast samtal
    .

    Ser att hela med musik finns här.
    Var finns hela utan musik?
    Går det att lyssna på hela utan musik med t ex AntennaPod?
    bertil
  • Hej Bertil!

    Jag tror dessvärre att man endast har publicerat dessa två versioner:

    - En fullständig version med musik
    - En version med urval från avsnittets samtal - utan musik

    Hela avsnittet utan musik har man alltså valt att inte publicera, varken på hemsidan eller på externa plattformar som t.ex. AntennaPod. Exakt varför man valt att göra så är svårt att svara på, men skicka gärna iväg ett mejl till redaktionen och fråga:

    karlavagnen@sverigesradio.se

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)