Kanallyssning på Chromecast Gen 4 (CC with TV) - stoppar när skärmsläckare går in
Kanallyssning via SR Play appen på Chromecast Gen 4 (CC with Google TV) - ljudet stoppar när skärmsläckare går in. Det kommer tillbaka så snart jag "väcker" CCwGTV´n igen. Jag har kollat men jag hittar ingen plats där jag kan stänga av skärmsläckaren i operativet på CC'en. Kanske är det så att appen inte annonserar för operativet fullt ut att den körs?
Mvh
Kent J. Fast
Följ inlägget
0
följare
Vadstreamar du från för telefon? Blir det samma problem om du streamar en kanal med Google Chrome i mobilen eller i en dator?
Casta en flik i Chrome till tv:n
Det går att stänga av skärmsläckaren, men det känns som en dålig lösning. Skärmsläckaren finns där för att inte skärmen ska bli sämre, vilket den (på lång sikt) blir när samma statiska bild lyser upp skärmen för länge.
Men så här gör du enligt detta inlägg på Reddit: En bättre variant tills vi har förstått vad som är fel (där ditt förslag om att vår app är dålig på att berätta att den castar låter som en möjlig orsak), kanske är att testa om andra ljudappar där du kan spela våra kanaler (t ex Tunein) . Det är dessutom bra för vår felsökning att se om en annan app kan fortsätta att casta P3 även när skärmsläckaren drar igång (felet finns troligen i vår app eller dina inställningar för vår app), eller om även den tystnar (felet ligger då utanför vår app - men är förstås ändå något vi vill förstå och hjälpa dig att lösa).
https://images.app.goo.gl/ATstvvmzr2NMjGD88
Din fråga är inte bortglömd, men jag försöker hitta kolleger som kan hjälpa mig att svara på detta!
Jag ber om ursäkt för att vi inte återkom. Två andra lyssnare nu har rapporterat in liknande problem här:
SR appen i Android-TV stannar efter ca 10 minuter
En av utvecklarna påminde om att du har samma/liknande problem, och att de försökte återskapa detta i höstas, men att de då inte identifierade vad i appen som eventuellt kan förbättras för att operativsystemet ska förstå att något spelas. Varför vi inte har återkopplat, är jag osäker på - men i och med att vi nu har fått in tre liknande felrapporter, drar förstås felsökningen igång på nytt.
Hur har det gått för dig? Har du hittat någon work around som andra lyssnare kan ha nytta av?
Åter igen, förlåt vår tystnad här. Även om vi (tillfälligt eller helt) släpper felsökningen, vill vi ju att ni som tagit er tid att förklara felen ska få veta vad som händer!
Jag har valt en annan app (TuneIn).
Jag kan absolut prova igen - men jag tror definitivt att "felet" finns kvar.
Felet är alltså att appen inte ger indikation till Google OS'et att den är igång och streamar. Det gör att Google OS går i sleep.
Som sagt har vi tagit tag i felet på nytt och vi försöker självfallet återkoppla till dig hur det går. (Jag ser till att markera denna tråd så att vi följer upp bättre - men fråga gärna om du inte hör ifrån oss.)
Det dröjde, men nu hälsar utvecklarna att de har löst problemet och att en ny version av Android TV-appen väntar på att bli godkänd av Google!
Vi får höras vidare när den är godkänd och du kan ta del av förbättringarna, eftersom vi förstås vill försäkra oss om att vi verkligen har löst problemet.