Kanallyssning på Chromecast Gen 4 (CC with TV) - stoppar när skärmsläckare går in

Kanallyssning via SR Play appen på Chromecast Gen 4 (CC with Google TV) - ljudet stoppar när skärmsläckare går in. Det kommer tillbaka så snart jag "väcker" CCwGTV´n igen. Jag har kollat men jag hittar ingen plats där jag kan stänga av skärmsläckaren i operativet på CC'en. Kanske är det så att appen inte annonserar för operativet fullt ut att den körs?

Mvh

Kent J. Fast

Kommentarer

  • Hej Kent!

    Vadstreamar du från för telefon? Blir det samma problem om du streamar en kanal med Google Chrome i mobilen eller i en dator?
    Casta en flik i Chrome till tv:n

    Det går att stänga av skärmsläckaren, men det känns som en dålig lösning. Skärmsläckaren finns där för att inte skärmen ska bli sämre, vilket den (på lång sikt) blir när samma statiska bild lyser upp skärmen för länge.

    Men så här gör du enligt detta inlägg på Reddit:
    Go to About in your system settings and click on the Android TV OS build 10 times to enable dev mode. Go back to settings and turn on "stay awake" in the dev options. It's a work around for now and disables ambient mode but it seems to be the only fix until it's updated
    En bättre variant tills vi har förstått vad som är fel (där ditt förslag om att vår app är dålig på att berätta att den castar låter som en möjlig orsak), kanske är att testa om andra ljudappar där du kan spela våra kanaler (t ex Tunein) . Det är dessutom bra för vår felsökning att se om en annan app kan fortsätta att casta P3 även när skärmsläckaren drar igång (felet finns troligen i vår app eller dina inställningar för vår app), eller om även den tystnar (felet ligger då utanför vår app - men är förstås ändå något vi vill förstå och hjälpa dig att lösa).
    Annika Webbmaster
  • Hej. Det är ingen telefon inblandad. Chromecast with Google TV är en dongle man kopplar in via HDMI ingången på vilken skärm somhelst. SR appen finns att installera på den.
    https://images.app.goo.gl/ATstvvmzr2NMjGD88
  • TuneIn, Netflix etc etc avbryts inte.
  • Hej och förlåt sen återkoppling!

    Din fråga är inte bortglömd, men jag försöker hitta kolleger som kan hjälpa mig att svara på detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag ber om ursäkt för att vi inte återkom. Två andra lyssnare nu har rapporterat in liknande problem här:
    SR appen i Android-TV stannar efter ca 10 minuter

    En av utvecklarna påminde om att du har samma/liknande problem, och att de försökte återskapa detta i höstas, men att de då inte identifierade vad i appen som eventuellt kan förbättras för att operativsystemet ska förstå att något spelas. Varför vi inte har återkopplat, är jag osäker på - men i och med att vi nu har fått in tre liknande felrapporter, drar förstås felsökningen igång på nytt.

    Hur har det gått för dig? Har du hittat någon work around som andra lyssnare kan ha nytta av?

    Åter igen, förlåt vår tystnad här. Även om vi (tillfälligt eller helt) släpper felsökningen, vill vi ju att ni som tagit er tid att förklara felen ska få veta vad som händer!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Jag har valt en annan app (TuneIn).

    Jag kan absolut prova igen - men jag tror definitivt att "felet" finns kvar.
    Felet är alltså att appen inte ger indikation till Google OS'et att den är igång och streamar. Det gör att Google OS går i sleep.

  • I och med att vi ännu inte har löst det, så behöver du inte testa. Felet kvarstår troligen.

    Som sagt har vi tagit tag i felet på nytt och vi försöker självfallet återkoppla till dig hur det går. (Jag ser till att markera denna tråd så att vi följer upp bättre - men fråga gärna om du inte hör ifrån oss.)
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Det dröjde, men nu hälsar utvecklarna att de har löst problemet och att en ny version av Android TV-appen väntar på att bli godkänd av Google!

    Vi får höras vidare när den är godkänd och du kan ta del av förbättringarna, eftersom vi förstås vill försäkra oss om att vi verkligen har löst problemet.
    Annika Webbmaster
  • Nu ska det vara möjligt att uppdatera, hälsar utvecklarna.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika. Tack för att ni återkopplar såhär fint. Jag startade SR-appen på min CCGTV imorse. Vad gäller installation så tror jag inte jag kan styra ominstallation - det är nog lite automatiskt. Appen är i v1.0.15 just nu. Denna version stannar inte efter 10 min; den spelar på 😀. Så jag tror ni har lyckats få till det. Jag jobbade hemifrån i tisdags 29 april och körde P3 via appen, hade glömt att den stannar - och det gjorde den givetvis. Kollade inte versionen då. Men som sagt - nu verkar den fungera!
  • Vad gäller installation så tror jag inte jag kan styra ominstallation - det är nog lite automatiskt. Appen är i v1.0.15 just nu. Denna version stannar inte efter 10 min; den spelar på 😀. Så jag tror ni har lyckats få till det.
    Tack för att du bekräftade att det verkar fungera nu!
    Annika Webbmaster