Till senaste kommentaren

Kanallyssning på Chromecast Gen 4 (CC with TV) - stoppar när skärmsläckare går in

Kanallyssning via SR Play appen på Chromecast Gen 4 (CC with Google TV) - ljudet stoppar när skärmsläckare går in. Det kommer tillbaka så snart jag "väcker" CCwGTV´n igen. Jag har kollat men jag hittar ingen plats där jag kan stänga av skärmsläckaren i operativet på CC'en. Kanske är det så att appen inte annonserar för operativet fullt ut att den körs?

Mvh

Kent J. Fast


Kent Fast Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Kent!

    Vadstreamar du från för telefon? Blir det samma problem om du streamar en kanal med Google Chrome i mobilen eller i en dator?
    Casta en flik i Chrome till tv:n

    Det går att stänga av skärmsläckaren, men det känns som en dålig lösning. Skärmsläckaren finns där för att inte skärmen ska bli sämre, vilket den (på lång sikt) blir när samma statiska bild lyser upp skärmen för länge.

    Men så här gör du enligt detta inlägg på Reddit:
    Go to About in your system settings and click on the Android TV OS build 10 times to enable dev mode. Go back to settings and turn on "stay awake" in the dev options. It's a work around for now and disables ambient mode but it seems to be the only fix until it's updated
    En bättre variant tills vi har förstått vad som är fel (där ditt förslag om att vår app är dålig på att berätta att den castar låter som en möjlig orsak), kanske är att testa om andra ljudappar där du kan spela våra kanaler (t ex Tunein) . Det är dessutom bra för vår felsökning att se om en annan app kan fortsätta att casta P3 även när skärmsläckaren drar igång (felet finns troligen i vår app eller dina inställningar för vår app), eller om även den tystnar (felet ligger då utanför vår app - men är förstås ändå något vi vill förstå och hjälpa dig att lösa).
    Annika Webbmaster
  • Hej. Det är ingen telefon inblandad. Chromecast with Google TV är en dongle man kopplar in via HDMI ingången på vilken skärm somhelst. SR appen finns att installera på den.
    https://images.app.goo.gl/ATstvvmzr2NMjGD88
    Kent Fast
  • TuneIn, Netflix etc etc avbryts inte.
    Kent Fast
  • Hej och förlåt sen återkoppling!

    Din fråga är inte bortglömd, men jag försöker hitta kolleger som kan hjälpa mig att svara på detta!
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.