Svårläst rubrik med dubbel kontur

Kan ni ändra tillbaka teckensnitten med bubbel kuntur i rubrikerna för bättre kontrast och tillgänglighet? Jag kan inte längre läsa rubrikerna.
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej
    Är detta i appen?
    En annan person hörde av sig om detta, och det visade sig vara en inställning i telefonen som ändrat typsnittet.

    mvh
  • Jag har också svårt att läsa rubrikerna. Om det är mina inställningar, hur ändrar jag? Android 10
  • Hej Roland!

    Är det i appen Sveriges Radio Play eller på hemsidan sverigesradio.se problemet finns? Och är det just dubbla konturer som är problemet även hos dig, eller är rubrikerna otydliga på något annat vis?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen! Nu har jag hittat inställningen.

    Det är troligen samma problem som det de skriver om här:
    Swedroid: Konstig text i telefon

    Här är ett exempel på hur det kan se ut:

    Det är en inställning som heter "Text med hög kontrast" som ger den här effekten. Så här slår du av det:

    1. Öppna appen Inställningar (kugghjulet)
    2. Tryck på Tillgänglighet
    3. Avaktivera Text med hög kontrast
    Lycka till!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Toppen, tack, nu funkar texten.