Kan appen pausa när Siri aktiveras?

Hej!
Det vore jättebra om det gick att ordna så att SR Plays uppspelning pausas när man pratar med Siri, eller Siri läser upp saker. I dagsläget sänks ljudnivån men uppspelningen fortsätter i bakgrunden.
Så blir det inte i exempelvis Audible, så det kanske har något att göra med om uppspelningen klassas som tal (pausas) eller musik (fortsätter spelas)..?

Kommentarer

  • Tack för ett konstruktivt förslag!

    Jag vet inte vari skillnaden ligger, men att Audible har löst det ger mig hopp om att våra utvecklare också ska kunna hitta en lösning.

    Vi kan undersöka detta själva, men jag blir lite nyfiken på om ljudet beter sig på samma vis oavsett om du spelar upp en direktsänd kanal eller om du spelar upp ett "avgränsat avsnitt" av ett program - samt om det spelar någon roll om du stratar ljudet med Siri eller inte.

    Jag vet inte om du har märkt att Sveriges Radio Play numera har stöd för att starta kanaler med Siri. Däremot går det ännu inte att be Siri att spela "senaste Spanarna" eller liknande - men det kommer på sikt.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Hej och tack för snabbt svar!
    Det verkar som att det inte spelar roll om det är direktströmmad P1 eller senastpublicerade Ekot.

    inflikar också att det inte går att be Siri spela ’Sveriges Radio P1’, men ’P1’ fungerar 😀
  • inflikar också att det inte går att be Siri spela ’Sveriges Radio P1’, men ’P1’ fungerar 😀
    Hm ... Bra att vi fick veta det. Vi behöver helt enkelt lära Siri lite fler "alias". Jag ser till att utvecklarna får del av detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag återkopplade ju aldrig hur det gick med ditt förslag, vilket jag insåg nyss, när en kollega föreslog något liknande.

    App-utvecklarna förstår absolut behovet, och förslaget ligger kvar bland sådant vi tycker är bra (och realistiskt!), men tyvärr inte kan lägga utvecklingstid på under den närmaste tiden.

    När det gäller Siri och alias, så vet jag att vi hade samlat på oss en del förbättringar som vi skulle hjälpa Siri att förstå. Att Sveriges Radio P1 innebär P1 var ett sådant alias. Hur det gick sedan med den saken, har jag inte kollat upp - så det gör jag nu!
    Annika Webbmaster
  • När det gäller Siri och alias /.../ Hur det gick sedan med den saken, har jag inte kollat upp - så det gör jag nu!
    Detta är fixat. Dessutom har Siri numera möjlighet att spela upp även program i Sveriges Radio Play. I januari fanns det endast stöd för kanalerna.
    Annika Webbmaster