Jobbiga tips om andra program i Google-assistenten

Kan ni skippa göra reklam för egna program. Det är väldigt störande om jag vill lyssna på nyheter och alltid måste få reklam för Släktfejden om och om igen. Snälla sluta. Jag pratar med assistenten och den ska leverera ett resultat, kanske ja eller nej max. Men nu, varför inte lyssna på.... bla bla bla. Jag blir så irriterad varenda gång. SLUTA!

Kommentarer

  • Tack för att du tog dig tid och rapporterade in problemet.

    Jag ska prata med de kolleger som arbetar med vår Google-tjänst och återkommer.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag behöver förstå bättre i vilka sammanhang det blir den här typen av programreklam.

    Är det varje gång du säger "prata med Sveriges Radio" som du möts av ett långt instruktionsmeddelande, så går detta att slippa genom att aktivera det som kallas personliga resultat, se här:
    Hur slipper jag presentationen av er Google-tjänst?

    Om det inte var där skon klämmer, så får du återkomma och berätta vad du har lyssnat på eller vad du har bett Google-assistenten att hjälpa dig med, när du har fått den här typen av oönskade och väl påträngande lyssningstips, så att jag kan ringa in om problemet ligger i ljudfilerna eller i själva Google-tjänsten!
    Annika Webbmaster
  • Hej, jag har personliga resultat påslaget på enheten. Er reklam för egna program och tips kommer upp när jag ber enheten spela upp t ex P1 eller P3. Hej, Google prata med Sveriges Radio. Vad vill du lyssna på... P3. Visste du att släktfejden bla bla bla.

    Det kommer också upp i samband när jag säger till enheten att spela upp nyheter enligt den ordningen jag definerat i appen. Där skjuts det också in reklam mellan de olika nyhetssändningarna.
  • Hej Bengt!

    Testa gärna följande, säg:

    Hej Google! Prata med Sveriges Radio och spela P1

    Med andra ord, säg hela frasen, på så sätt bör du slippa följdfrågan om vad du vill lyssna på och förhoppningsvis även de oönskade tipsen. Jag kan inte garantera att det fungerar, men testa gärna!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)