Raderas nedladdade avsnitt av musikprogram som Jazzradion?

Om jag laddar ner avsnitt från detta radio program  finns det en deadline när det inte går att lyssna längre? Eller kan jag ha avsnitt under en längre period?

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Avsnitten försvinner
    Även nedladdade avsnitt försvinner från appen när våra rättigheter går ut. Med Jazzradion (och de flesta av våra musikprogram) sker det 30 dagar efter sändning.

    Vissa musikprogram av mer dokumentär art har vi rätt att erbjuda "för alltid", så de raderas inte - men de går ju att nå utan att du laddar hem dem. Inte minst hos P2 Dokumentär finns det mycket fint för jazzälskare:
    https://sverigesradio.se/p2dokumentar

    Vilket behov finns det då av att ladda hem avsnitt?
    Funktionen med att kunna ladda hem avsnitt i appen är alltså inte framtagen för att det ska gå att spara dessa, utan för att ge möjlighet att kunna lyssna om man inte kan eller vill förbruka mobildata. Du kan alltså ladda hem avsnitt över wifi och sedan lyssna utan uppkoppling, exempelvis om du vill spara in på förbrukningen av mobildata av ekonomiska skäl eller om du vill kunna lyssna när du flyger eller är ute i skogen med dålig mobiltäckning.

    Hoppas att du hinner njuta av dina favoritavsnitt under de 30 dagar det går att lyssna!
    Annika Webbmaster