Internetradio

Jag har 2 st. internetradior, en köket och en i sovrummet, iköket kan jag höra SR örebro, i sovrummet hör jag bara slingan, båda trådlöst på samma rauter, vad är problemet

Kommentarer

  • Hej Håkan!

    Får du besked om att kanaler är blockerade utanför Sverige - trots att du är inom landet? Det beror på att många internetradio-apparater hämtar ljudströmmar från en extern tjänst (exempelvis mysqueezebox.com) som inte ligger i Sverige, och den tjänsten blockeras under OS, det vill säga fram till och med den 8 augusti.

    Andra sätt att lyssna finns för många modeller
    Återkom gärna och berätta vad du har för enhet i sovrummet, så kanske jag kan hjälpa dig med ett alternativt sätt att lyssna som inte går omvägen över ett annat land!

    Den metoden går för väldigt många enheter, men tyvärr inte alla. För vissa sorters internetradioapparater är det mycket enkelt, medan det är så pass komplicerat för andra modeller att du kanske ändå föredrar att avstå från att lyssna på just P4 under den begränsade tid detta rör sig om.

    Bra att köksradion inte har några problem. Om du har möjlighet att lyssna med FM-radio, dator eller mobilen, så kanske det kan vara ett alternativ nu under OS.
    Annika Webbmaster