"Ingen internetanslutning"

Hej,
Den senaste veckan har sr-appen inte fungerat för mig. När jag startar får jag upp "Ingen internetanslutning" trots att jag har internet. Har testat med och utan wifi. Har startat om appen och telefonen flera gånger. Finns det något jag kan göra eller måste jag ladda ner appen igen? Vill ju helst inte göra det då jag har mycket nedladdat i appen.
Tacksam för hjälp!

Kommentarer

  • Hej. Vad tråkigt att du stött på detta problem. Vi behöver lite mer information för att kunna felsöka ditt problem:

    Vilken telefon har du?
    Vilken version av appen har du (detta kan du antingen se om du gör ett längre klick på app-ikonen, lite olika beroende på vilken telefon du har, eller så går det att se på Play Butik)?

    Tack för att du hörde av dig med detta problem.

    Hälsningar App-teamet
  • Hej,

    Jag har en Sony xperia xz2 och jag tror att app-versionen är 20.1.2.

    Vänligen
    Andrea
  • Hej. Vi har gjort en större migration av en databas i den versionen och jag misstänker att det är den som orsakat problem.

    Om du rensar data eller installerar om appen så ska problemet vara löst, men då förlorar du dina nedladdade avsnitt. Tyvärr är det den enda lösningen jag kan se just nu. Vi beklagar problemet.

    Vi kommer göra fler migreringar av gamla databaser och för att undersöka vad som orsakat felet för just dig har jag 2 följdfrågor: hur ofta uppdaterar du appen? Har du automatiska uppdateringar påslaget?

    Hälsningar,
    App-teamet
  • Hej,

    Jag har automatiska uppdateringar påslaget.

    Vänligen
    Andrea
  • Om du ännu inte har ominstallerat appen, så vill jag tipsa om att du kan lyssna på allt vårt innehåll från hemsidan. Den fungerar även i mobiler.

    Jag tror tyvärr att en ominstallation är det som hjälper, men om det finns "något mildare" (rensa appens cache eller app-data exempelvis), så är det ju värt att testa innan!

    Mina kolleger i app-teamet förstår sig på detta bättre än jag,så jag har frågat dem vad de tror. Om de tycker att det är värt att testa, så berättar vi hur du gör.

    Om du redan har installerat om appen, så bekräfta gärna att detta hjälpte. Än så länge är du ensam om att ha felanmält detta, men om det kommer in fler liknande vill vi förstås ge bra råd!
    Annika Webbmaster
  • Jag inser att mina tankar på att rensa app-data ingick i det svar du fick redan igår, och inte är någon hjälp för att behålla de nedladdade avsnitten:
    Om du rensar data eller installerar om appen så ska problemet vara löst, men då förlorar du dina nedladdade avsnitt.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag testade precis att rensa appens cache-minne och lagringsutrymme. Appen startar nu men all min data är såklart borta, så det har väl i slutändan samma effekt för mig som om jag hade ominstallerat appen.

    Tack ändå för er hjälp!
    Vänligen
    Andrea
  • Hejsan!

    Jag upplever precis samma problem sedan ca en vecka. App-versionen är 20.1.2 (automatiska updates) och jag har en Samsung Galaxy A3.

    Mvh Rebecca
  • Tyvärr är det nog att rensa app-data som hjälper.

    Tråkigt att ni drabbades av detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Jag har samma problem. Ingen internetanslutning. Fast jag förstås har internet.
    Jag har ominstallerat SR appen, återstartat telefonen, men har fortfarande samma problem.
    Telefon: Samsung Galaxy S8, Android version 9
    SR app 20.1.3
    Hälsningar
    Jan
  • Hej Jan!

    Så tråkigt att felet kvarstår. Förmodligen har din telefon, när du ominstallerade appen, hämtat hem all sparad app-data den kunde hitta, och det är den som behöver hämtas hem på nytt från grunden.

    Här hittade jag en beskrivning från Samsung själva över hur du gör detta på en S8, som tyvärr är på engelska. Jag hoppas att den ändå går att följa, inte minst tack vare bilderna:
    samsung.com: Galaxy S8 - Clear app cache or data

    Som sagt, vi beklagar att denna förändring gett er problem!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Jag rensade både data o cache, just in case.
    Der fixade problemet.
    Tack för hjälpen.

  • Har intermittent samma problem: "Ingen internetanslutning".
    Ominstallerat x flera.
    Har en Iphone XS.
  • Hej, har fått samma problem under dagen(2020-03-02). Har provat att rensa cache, rensa all sparad app data och installera om. Appversion är den senaste som finns tillgänglig på play store, versionen benämns som "Dev version". Appen körs på en äldre Samsung galaxy note 10.1 med android 4.4.2. Fram tills idag har det fungerat problemfritt.
  • Upplever samma problem på en äldre Lenovo-platta med Android 4.4.2. Har ominstallerat, rensat data/cache mm flera gånger. Fram till häromdagen har jag använt SR Play dagligen i flera år. Internet-uppkoppling är ok och jag kan lyssna via hemsidan.
  • Klas med Iphone:
    Gå in under telefonens inställningar (kugghjulet) och bläddra ned till vår app. tryck på den och se till att du slår på att den får använda mobildata.

    Hör av dig om det inte hjälpte (eller om beskrivningen inte gick att följa).

    Johan och Dan:
    Tills vi vet vad som är problemet för er, vill jag tipsa om att ni kan lyssna på oss antingen från hemsidan, sverigesradio.se, eller genom att använda någon annan app, där jag för er med lite äldre versioner av Android i första hand rekommenderar denna:
    Lyssna - på Sveriges Radio

    Det är inte vi själva som har skapat den appen - men program och kanaler är våra!
    Annika Webbmaster
  • Även jag har rensat app-data, cache, sedan avinstallerat och installerat igen men får fortfarande ingen internetanslutning. Jag har alltså senaste versionen och givetvis anslutning till internet men appen vill inte starta p.g.a. ingen internetanslutning.

    Jag vet att det går att lyssna via webben men för mig är det appen eller inget som gäller.

    Hoppas på snar lösning!
  • Tack Annika!
    Gjorde som du sade och nu funkar det.
    /Klas

  • Ok, Anna. Om du har Iphone, så testa det tips som hjälpte Klas.

    Gäller det Android, så tycker vi förstås att det är trevligt att du gillar vår app så starkt att du inte är intresserad av andra alternativ, men i och med att jag inte vet hur lång tid det tar att lösa problemet, så är Lyssna-appen ett bra alternativ. Alla våra kanaler och program finns med i den.

    Klas: Bra att det löste sig för dig!
    Annika Webbmaster
  • Hej. Har haft internetanslutning-problemet flera veckor. Dessutom har under lång tid dessförinnan programmet jag lyssnat på ofta brutits av något skäl som jag ej förstår. Texten " Sveriges Radio har stoppats " på skärmen. Då har jag tryckt i OK-rutan, startat upp på nytt och ofta kunnat fortsätta lyssna.  Om ej så startat om telefonen och då kunnat lyssna vidare. Min telefon är en Samsung Galaxy Ace 4 modell SM-G357FZ inköpt juni 2015, androidversion 4.4.4. Har rensat data/cache, startat om telefonen, testat med och utan wifi, avinstallerat/installerat. Internet fungerar för övrigt. På raden för version står att läsa: " Version dev version ", inga siffror. Är dev förkortning för development? Vi har en identisk telefon med version 18.10.9. På den fungerar appen som förväntat.
    Samsung support hänvisar till er.
    Tack för tipset att kunna lyssna från hemsidan men också jag föredrar er app.
    Vänligen
    Per
  • hej!
    Jag har samma problem som tidigare nämnts.
    Trots ny installation av SR appen och övriga ovannämnda åtgärder så nås jag av meddelandet "ingen internetanslutning".
    Telefon Sony xperia Modnr D5803, Androidversion 4.4.4
  • Jag har tyvärr samma problem som flera andra. Det står att jag inte har någon internetanslutning, men det har jag såklart.. Hur skulle jag annars kunna skriva det här..? På en Lenovo platta med Android 4.4.2
  • Det fungerade ju för några dagar sedan, så nåt har allt någon av era klåfingriga utvecklare micklat med..
  • Har samma problem ,inget internet, trots ominstallation av SR play och av hela telefonen. Gäller enbart SR program även om de körs från annan poddkälla. Har en Samsung S3.
    Carl
  • Hej alla och förlåt att vi inte svarat!

    Vi har felsökt och har nu gjort en förändring som jag hoppas löser detta för de flesta av er, så jag vill veta om det fungerar bättre nu (sedan klockan 13.20 ungefär).
    Annika Webbmaster
  • Hej. Problemet kvarstår fortfarande. Har gjort en ominstallation av SR Play.
    Carl-Lennart
  • Tack för snabb återkoppling!

    Felet har med något som kallas TLS att göra, där vi tog bort stödet för en äldre version "vi inte längre använder". Våra appar och webbtjänster använder sig av bättre och nyare versioner av detta TLS.

    Ni med äldre Android (sju år är mycket gammalt i den här branschen) använder dock en äldre version av appen, en version som vi inte har rört på minst ett år. Ni verkar behöva den äldre varianten av TLS; kanske inte för att appen kräver det utan för att era telefoner och plattor inte stöder den nyare tekniken. (Att du, Carl-Lennart, fick problem även med andra tjänster än vår app, tyder på detta i alla fall.)

    Idag slog vi därför på ett av de certifikat vi tidigare tagit bort, för självfallet vill vi att den äldre versionen av appen ska fortsätta att fungera så länge vi kan "hålla den under armarna".

    Möjligen kan ni behöva läsa in säkerhetscertifikaten på nytt för att allt ska fungera, och detta borde ske om du går via programhanterare > Sveriges Radio Play > Rensa data och cache (hoppas att det var rätt väg på din telefon).

    Kvarstår felet trots denna manöver, så återkom!

    Testa gärna om den sajt som är skapad för att fungera med äldre mobiler (innan pekskärmarnas och apparnas tid) också stoppas:
    mini.sr.se

    Om någon av er som drabbats har möjlighet att uppgradera era telefoner, så kan det ha kommit säkerhetsuppdateringar som löser problemet. Här kan ni med Samsung se hur ni gör (och det är troligen liknande för er andra):
    Hur kontrollerar jag om det finns uppdateringar av operativsystemet på min Samsung Galaxy?

    Vi vill som sagt att det ska fungera även med lite äldre teknik, så jag är mycket nyfiken på hur det går för er!
    Annika Webbmaster
  • Har nu installerat om ett par gånger, igen, inklusive full omstart. Ingen förbättring. Notera:
    Jag har inga aktuella systemuppdateringar.
    Mini.sr.se fungerar bra
    Den version av SR Play jag installerar verkar vara från 2019-08-22
  • Tack för att ni (SR) försöker men tyvärr kvarstår problemet "ingen internetanslutning" för min del.

    Jag har androidversion 4.2.2 och samsungs besked är att det inte finns några uppdateringar till min surfplatta längre men att jag är mer än välkommen att köpa en ny surfplatta med aktuellare androidversion.

    Men min surfplatta fungerar lika perfekt som på inköpsdagen så varför måste jag bli tvingad (av samsung) till att slänga och köpa nytt. Nej tack.

    Jag är såklart besviken på att jag inte längre har tillgång till SR play-appen. Ingen internetanslutning trots rensad data, rensad cache, avinstallering och ominstallering som ni föreslagit.

  • Hej. Mini.se fungerar, visar bara pågående program o nyheter, inga poddar
    Detsamma gäller hemsidan, ger inte tillgång till lagrade program, poddar. Har Android 4.3. Har senaste uppdatering. Visst är telefonen gammal, använder den enbart för att lyssna på SR Play. Har använt den på detta sätt i 5 år fram till slutet av februari i år😳.

  • Exakt samma problem kvarstår för mig också.. ingen internetanslutning säger SR play appen. Men ALLA andra appar fungerar klockrent på min, enligt er, för "gamla" surfplatta. Även såna moderniteter som Netflix och andra streamingtjänster fungerar utan några som helst problem. Så kom inte dragande med såna bortförklaringar! Det är att göra det enkelt för sig. Bättre kan ni..
  • Hej igen och tack för återkoppling

    Vi håller på att göra ytterligare en förändring, som vi hoppas kan göra så att appen åter fungerar hos er.
    Mini.sr.se fungerar bra
    För att lyssna direkt, är det ett tips jag hoppas att alla ser.
    jag är mer än välkommen att köpa en ny surfplatta med aktuellare androidversion
    De vill sälja. Det är deras jobb.

    Men uppenbarligen är du nöjd med den platta du har, så vi gör vad vi kan för att Sveriges Radio ska fungera bra på den igen.
    Detsamma gäller hemsidan, ger inte tillgång till lagrade program, poddar.
    Jo, visst ger den det. Se här:
    Poddar & program

    Men det fel som drabbar appen bör även drabba den vanliga hemsidan, så jag vågar inte lova att du kan lyssna den vägen.

    Så kom inte dragande med såna bortförklaringar! Det är att göra det enkelt för sig. Bättre kan ni.
    Vad är skillnaden mellan en förklaring och en bortförklaring? Jag har försökt berätta vad vi tror att felet beror på och hur vi försöker lösa det. Att felet är kopplat till att ni använder en gammal version av Android är inte en bortförklaring, utan ett faktum.

    Varför ska vi inte vara öppna med att felet är kopplat till att era enheter inte klarar av modernare säkerhetsprogram, och att det vi gör är att återinföra en äldre säkerhetslösning som ska passa för er?
    Annika Webbmaster
  • Hej och tack för ert jobb. Nu funkar SR Play för mig. Hoppas att det håller i sig.
  • Bästa Annika!
    Angående förklaringar och bortförklaringar:

    Jag förstår att ni vill skylla problemen på oss med lite äldre versioner av Android.
    (det var det jag avsåg när jag skrev att göra det enkelt för sig)

    Men hur förklarar du då att det hittills har fungerat alldeles utmärkt (på min exakt samma gamla surfplatta med exakt samma äldre version av Android) fram till dess att ni började göra förändringar hos er för en tid sedan..? Det är också ett faktum!

    Har vi gjort några förändringar på våra mobiler/surfplattor? Nej, det har vi inte!

    Varför kan vi då inte vara öppna med att felet beror på förändringar som ni har implementerat? Vem har infört felet? Ni eller vi användare med "gamla" mobiler..?

    (du skriver själv ovan att ni gör vad ni kan för att Sveriges Radio ska fungera bra på den igen..) "fungera bra på den igen" betyder i min värld att det alltså har fungerat bra tidigare 😀 Innan ni började mickla med appen alltså..

    Tråkigt att ni inom Public Service har den här inställningen till oss användare.
  • Carl-Lennart:

    Hurra!

    Michael:
    Men hur förklarar du då att det hittills har fungerat alldeles utmärkt (på min exakt samma gamla surfplatta med exakt samma äldre version av Android) fram till dess att ni började göra förändringar hos er för en tid sedan..?

    Du har helt rätt i att det var vi som gjorde förändringar som påverkade er. Som jag skrev:
    vi tog bort stödet för en äldre version "vi inte längre använder". ...Ni med äldre Android ... använder dock en äldre version av appen... Ni verkar behöva den äldre varianten av TLS
    Så vi tog bort en funktion vi trodde inte användes längre, men när vi förstod att vi hade fel, så återställde vi den. Den äldre versionen används i en special-variant av vår app som vi har behållit för att ni som har Android 4 (en mycket liten del av Android-trafiken) ska kunna lyssna.

    Jag ber om ursäkt över att det tog ett tag innan vi förstod var felet låg, men är glad över att det nu verkar fungera igen.

    Att vi försökt lägga skulden på er med äldre Android tycker jag är orättvist.

    Per Gotting:
    Dina problem är delvis de som vi nu löst, men du skriver även om andra problem som pågått en längre tid. Återkom gärna och berätta vilka fel som återstår, så att vi kan lösa det!
    Annika Webbmaster
  • Nu fungerar det plötsligt för mig. Tack!
  • Hej. Tack igen SR för era försök. Min platta (androidversoon 4.2.2.) säger fortfarande "ingen internetanslutning". Jag har rensat data på nytt, rensat cache på nytt, avinstallerat och installerat på nytt i flera omgångar men får ändå "ingen internetanslutning".

    Givetvis har jag full och snabb åtkomst till internet på min platta och andra appar som kräver internet fungerar.

  • Tack! Nu har ni lagat det ni hade gjort sönder. Så nu fungerar det att
    lyssna på SR Play igen även för oss med lite äldre utrustning 😀

    Annika, att ni försökt "lägga skulden" på oss med äldre Android tycker jag
    också är orättvist. Vem vet, vi är kanske de trognaste lyssnarna ni har..

    Jag vill även passa på att skicka med dig ett ord som du kan lämna vidare
    till era utvecklare som de kan Googla fram till nästa gång ni tänker göra
    förändringar:

    R E G R E S S I O N S T E S T

    PS. Pudel är för övrigt min favorithund 😉
  • Dan:
    Så skönt. Tack för att du bekräftade detta!

    Anna:
    Det var tråkigt att felet kvarstår.

    Jag vet att du inte är intresserad av annan lyssning än genom appen, men vill gärna, för vår felsöknings skull, veta hur det fungerar att lyssna från hemsidan, så vi behöver din hjälp här!
    1. Kan du lyssna på kanaler här?
      https://sverigesradio.se/kanaler
    2. Om inte, kan du lyssna här?
      http://mini.sr.se/
    3. Testa även om det går att starta denna P3 dokumentär:
      Guantánamo och kriget mot terrorismen
      Det programmet finns i. två versioner, en som är 73 minuter lång och en med musik som är 117 minuter. Fungerar båda?
    Berätta om du får något felmeddelande som kan hjälpa oss att förstå varför det fortfarande inte fungerar hos dig!

    Tack på förhand för hjälp.

    Michael:
    Bra att det äntligen fungerar. Ursäkta att det tog lite tid att lösa.
    Annika, att ni försökt "lägga skulden" på oss med äldre Android tycker jag också är orättvist. Vem vet, vi är kanske de trognaste lyssnarna ni har.
    Ja, hade vi lagt skulden på er, så vore det förstås orättvist.

    Min formulering var dålig. Jag avsåg (som du kanske anar) att jag tycker att du var orättvis mot mig och mina kolleger, eftersom jag försökt vara öppen med att felet beror på en förändring hos oss.

    Nåväl, skönt att felet är löst. Vi ser över våra rutiner så att framtida förändringar inte ska påverka denna specialversion av appen utan att vi är medvetna om det. Det kan komma en dag när appen slutar fungera på Android 4, men då ska vi kunna ge klara besked om detta. Google själva har inte gjort några säkerhetsuppdateringar för Android 4.4 sedan oktober 2017 och för oss är det en extra kostnad att ha en special-app för er med äldre mobiler.

    Jag har bett om ursäkt för de problem vår kodförändring orsakade. Naturligtvis gör vi fel ibland, men vi försöker ta ansvar för dessa.
    Annika Webbmaster
  • Tack Annika! För din öppenhet om vem som faktiskt orsakade att appen slutade
    fungera. Men, så lät det inte riktigt inledningsvis.. därav mina något vassa
    kommentarer. Jag ber om ursäkt för dessa. Det var kanske lite onödigt.

    Däremot tycker jag att det är lite trist att man ska behöva "väsnas" för att
    få tillbaka något man haft och som har fungerat!

    Jag förstår såklart att ni inte i all evighet kan stödja äldre versioner.

    Men om man ser det ur ett hållbarhetsperspektiv - är det då inte bra att det
    går att använda sin mobil/surfplatta så länge som möjligt? Istället för att
    köpa nytt nytt hela tiden och kassera sånt som fortfarande fungerar..?

    Där borde kanske ni inom Public Service gå i fronten?

    Det kräver ju förstås att ni som innehållsleverantörer delar det synsättet
    och tar ert ansvar och inte tillför/tar bort funktionalitet som innebär att
    vi kunder tvingas byta ut i övrigt fullt fungerande mobiler/surfplattor för
    att kunna fortsätta ta del av ert digra public service utbud.

    Kanske en punkt att ta upp på nästa hållbarhetsmöte ni har inom koncernen..

    Ha en fortsatt trevlig dag!

  • därav mina något vassa kommentarer. Jag ber om ursäkt för dessa. Det var kanske lite onödigt.
    Du är ursäktad.

    Då ber jag om ursäkt över att jag "tog dig i örat" för samma vassa kommentarer. Jag vet att de fälldes i ett läge när du var frustrerad över att appen inte fugerade och jag uppenbarligen inte varit nog tydlig med att ansvaret var vårt.
    Däremot tycker jag att det är lite trist att man ska behöva "väsnas" för att få tillbaka något man haft och som har fungerat!
    För att lösa felet måste vi förstå att det finns där, så felrapporter behövs ibland. Den här specialversionen av appen är installerad på ca 5.500 "enheter som varit aktiva den senaste månaden" (vilket innebär att telefonen/plattan har startats under perioden, inte att vår app har använts). Den vanliga Android-appen finns på 950.000 aktiva enheter. Problem som drabbar en så förhållandevis liten del av lyssnarna kan gå under vår radar tills lyssnare uppmärksammar oss på dem. (Det är få av oss som arbetar med appen som själva använder dessa äldre Android-enheter i vardagen.)

    Men från och med mitt svar den 3 mars, eller åtminstone det den 10 mars (när jag berättade att vi gjort en förändring och undrade om den hjälpte) så bör det ha stått klart att vi förstått att det fanns ett fel och att vi försökte lösa det med er hjälp.

    Det kräver ju förstås att ni som innehållsleverantörer delar det synsättet och tar ert ansvar och inte tillför/tar bort funktionalitet som innebär att vi kunder tvingas byta ut i övrigt fullt fungerande mobiler/surfplattor för att kunna fortsätta ta del av ert digra public service utbud.

    Jag håller helt med. Men vi måste här skilja på "möjlighet att använda appen Sveriges Radio Play" och "möjlighet att ta del av Sveriges Radios digra public service utbud".

    Vårt innehåll är viktigt för alla att kunna ta del av. Därför var min första åtgärd, när jag förstått att det fanns ett problem som kunde ta tid att lösa, att ge tips om två alternativa sätt att ta del av vårt innehåll (sajten och appen Lyssna).
    Annika Webbmaster
  • Hej kära SR, här kommer svaren på era frågor:
    1. Ja, jag kan lyssna på denna sida:
      https://sverigesradio.se/kanaler
    2. Jag kan även lyssna på denna:
      http://mini.sr.se/
    3. Jag kan absolut starta och lyssna på denna dokumentar men hittar bara versionen som är med musik och den startade fint.
      Guantánamo och kriget mot terrorismen
      Det programmet finns i. två versioner, en som är 73 minuter lång och en med musik som är 117 minuter. Fungerar båda?
    Klurigt.

    Tack igen!
  • Tack för återkoppling, Anna!

    Bra att det ändå fungerar på sajten.

    De två länkar jag avsåg, har jag markerat på bilden, men det brukar vara större problem med musik-versionen än med den utan musik, så jag tror inte att en test av 73 minuters-ljudet visar annat än att det fungerar. Vilket förstås egentligen är bra 😀

    Roger, som också har Android 4.2.2 (på en Acer surfplatta) har också kvar problem - men med sajten. Eftersom han i princip endast vill lyssna direkt på P2 har alternativet att använda appen Tunein (och om den slutar fungera, lyssna via mini.sr.se) fungerar för honom.

    Förmodligen är det något hos er två som ligger lagrat i plattornas cache-minne. Samtidigt har gjort nästan allt som går att göra för att lösa detta genom att tömma appens cache, avinstallera och ominstallera appen. (Möjligen kan det finnas en detalj som du inte har testat - att starta om telefonen sedan du tagit bort appen och först därefter gå in på Google Play och hämta hem Sveriges Radio Play på nytt.)

    Du skrev tidigare:

    Jag vet att det går att lyssna via webben men för mig är det appen eller inget som gäller.
    Jag skulle trots detta vilja hjälpa dig att hitta ett så bra sätt som möjligt att fortsätta att lyssna (inte nödvändigtvis från vår hemsida, om du inte trivs med den), om det blir så att vi inte får Sveriges Radio Play att fungera.

    Om du berättar vad det är du vill lyssna på och gärna varför du inte vill lyssna från vår sajt, så försöker jag hitta ett enkelt sätt att göra det. I och med att både du och vi har försökt lösa det, men har kört fast (kanske tillfälligt, kanske permanent), så är det mer effektivt att hitta ett riktigt bra alternativt sätt att lyssna.
    Annika Webbmaster
  • Tack för era ansträngningar att hjälpa mig och andra.

    Jag har just peövat att avinstallera SR play, rensa all cache i plattan, stånga av den och efter en stund ta på den och installera SR play på nytt. Men återigen "ingen anslutning".

    Jag ville använda appen eftersom den bl a:
    -innehåller sovtimerfunktion
    - låter mig lägga upp favoritprogram och annat utan att behöva skapa konto på ett för mig mkt bättre sätt än hemsidan
    -lättnavigerad app
    -den var snabbare än hemsidan i min platta.

    Nu ska jag avinstallera appen för sista gången. Det blir istället att lyssna på ljudböcker och köpt musik.

    Tack för era försök. Jag har förståelse för att det inte går att ordna p.g.a. äldre teknik på min sida samtidigt som jag tycker det är synd att SR därigenom också bidrar till att tvinga lyssnare att köpa ny teknik trots äldre fint fungerande teknik. Att minska konsumtionen är viktigt idag.

    Tack igen!

  • Tack, då förstår jag bättre. Ljudböcker och musik är också bra ...

    Men jag är ju ändå webbmaster, så jag passar på att berätta lite om vår sajt. (Tjatar, måhända, men det är inte för att få dig att ändra dig utan för att andra som läser detta ska veta vad som går att göra och inte göra på sajten...

    Att favoritmarkera program går även på sajten. Jag använder då webbläsarens inbyggda bokmärkes-funktion för att skapa en favorit till ett visst program, exempelvis för att snabbt vill kunna nå alla avsnitt av programmet Vetenskapsradion historia.

    Hur man gör varierar med webbläsaren. Många av er med Android använder Chrome, och då gör ni så här:
    Skapa, visa och redigera bokmärken

    Om det snarare är ett visst avsnitt jag vill kunna återfinna, exempelvis ett specifikt avsnitt av Vetenskapsradion historia, lägger jag detta avsnitt till Min sida:
    Potatisrevolutionen 1917 (Vetenskapsradion historia från den 18 april)

    Annars finns alla programserier här:
    Poddar & program

    Om någon av er har problem att hitta innehåll på hemsidan, så hojta till, så att vi vet vad som behöver förenklas (och kan guida er)!

    Lycka till!
    Annika Webbmaster