Information om tjänsteutveckling och bortfall av funktionalitet

Jag tycker det är rätt mycket regressioner och bortfall av användbara funktioner med ett standardbesked att "vi vet inte när vi har möjlighet att åtgärda detta". Det senaste exemplet verkar vara "dela från tidpunkt".
Har ni bemanningsproblem? Eller ingår det i någon intern sekretessbelagd planering?

Det skulle vara upplyftande om ni kunde redovisa lite mer tydligt vad er nyutveckling består i och varför den behöver innebära långvarigt bortfall av befintliga funktioner.

Jag kanske låter kritisk ibland, men faktum är att Sveriges Radio är knapphändiga och vaga i informationen om sin digitala tjänsteutveckling vid en jämförelse med många öppna utvecklingsprojekt.

En del i det hela består väl i att man säger A men inte B och är obenägen att följa upp eller förtydliga den fragmentariska information man släpper ifrån sig, och som ofta föranleder följdfrågor.

Sedan att andra institutioner som SVT m.fl. valt att inte ens säga A och därigenom taktiskt håller sig under radarn för oönskad kritik är förstås ännu mer beklagligt, så jag vill samtidigt framhålla att jag är positiv till att ett kundtjänstforum alls existerar.

Dock finns ju även exempel på public service-tjänster som ligger längre i framkanten, till exempel YLE som tillhandahåller kommentarsfält för sina nyhetsartiklar. Anledningen till att jag skriver här är just att jag tar del av Sveriges Radios utbud och därigenom finner mig mer engagerad i er tjänstefunktionalitet.

Kommentarer

  • Den här typen av förslag vill vi ta ett mer samlat grepp om, så jag har markerat tråden som något jag ska följa upp. Jag grupperar den som en fråga "om_support", i och med att en ökad tydlighet i hur tjänsterna förändras, ger mindre behov av support.
    Annika Webbmaster