Rotera appen på Ipad

Ordna så att SR-play appen intar vertikalt läge oavsett om paddan är horisontell eller vertikal. Det kan nästa alla tusentals andra appar.

Kommentarer

  • Hej Mikael!

    Min kollega Nils Lindström, som arbetar bland annat med att prioritera vilka resurser vi lägger på att utveckla olika funktioner, svarade på samma fråga för ett par veckor sedan:

    Vi i app-teamet är mycket medvetna om önskemålen om både en tablet-anpassning och en anpassning för landskapsläge i Sveriges Radio Play.

    Tyvärr har vi inte kunnat prioritera det arbete vi behöver göra för att få till en bra lösning för detta. Vi har i stället ägnat vår tid åt förbättringar som vi tror kommer fler till gagn, exempelvis vårt arbete med kontinuerlig uppspelning och bättre kontroll över lyssnarupplevelsen.

    Vi vill så klart kunna erbjuda en bättre upplevelse även i tablet och landskapsläge, och har med oss det perspektivet när vi framöver kontinuerlig vidareutvecklar appen, del för del.

    Vänligen
    /Nils, produktägare
    Annika Webbmaster