Ingen bekräftelse på att mitt kryss är inskickat

Jag har tryckt på knappen "Skickat" flera gånger, men får ingen bekräftelse på att det är skickat.

Kommentarer

  • Hej Gudrun!

    Gäller detta vår hemsida, så ska det komma upp ett meddelande som ser ut så här (gulmarkerat på min bild):

    Ser det inte ut så hos dig?

    Annika Webbmaster
  • Nej det gör det inte. Jag får inte något meddelande.
    Gudrun
  • Står du kvar vid formuläret där du skriver in adressen, trots att du tryckt på Skicka in, eller vad händer?
    Annika Webbmaster
  • Jag står kvar.
    Gudrun
  • Ok, då kan det vara ett tilläggsprogram i Chrome som blockerar möjligheten för dig att "skicka in ett formulär". Här svarar Google Chromes support på en liknande fråga:
    Blocked form submission

    De tipsar om att testa hur det fungerar i Chromes inkognitoläge:
    Chrome: Surfa privat
    Annika Webbmaster
  • Tack för besväret. Jag hoppas det går bättre nästa gång.
    Gudrun
  • Lycka till och tack för att du berättade om problemet!
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem men vill helst inte ändra några inställningar. Det brukar fungera utan att ändra något.
    En annan sak som också var annorlunda var att markeringen för att fylla i bokstäver automatiskt flyttar sig vågrätt men idag flyttade markeringen sig lodrätt i krysset.
    Elisabeth
  • Hej Elisabeth!

    Är detta ett nytt problem, eller har det pågått länge?

    En annan sak som också var annorlunda var att markeringen för att fylla i bokstäver automatiskt flyttar sig vågrätt men idag flyttade markeringen sig lodrätt i krysset.

    Du växlar mellan att röra markören vågrätt och lodrätt med mellanslag, så du hade nog råkat komma åt den tangenten. Att det fungerar på detta vis står under fliken "hjälp" i själva kryssplanen:

    Annika Webbmaster
  • Båda sakerna var annorlunda. Allt har fungerat förut utan problem eller olika inställningar.
  • Ok. Att markören flyttade sig lodrätt tror jag alltså inte var ett fel, utan "förväntat beteende" som beror på att du hade råkat komma åt mellanslagstangenten.

    Att du inte kunde skicka in krysset, är värre. Har du testat igen - och kvarstår felet?

    I så fall tipsar jag ändå om att se hur det fungerar att lösa krysset i Chromes inkognitofönster. Du skriver att du inte vill ändra några inställningar, och det gör du inte med den metoden.

    Uppe till höger i webbläsaren Chrome finns det tre punkter, som du ska klicka på. Då öppnas en ruta som ser ut ungefär så här:

    Välj "Nytt inkognitofönster" så öppnas en ny sida i Chrome, som ser ut ungefär som vanligt, men med mörk bakgrund och där en ikon som ser ut så här ska synas:

    Använd det fönstret och surfa till sidan där du kan lösa Melodikrysset:
    sverigesradio.se/artikel/los-melodikrysset

    Hoppas att du kan skicka in lösningen där!

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Hur går det för dig, Elisabeth?
    Annika Webbmaster