Vill höra hela Ekot, inte bara korta klipp

Jag skulle vilja hitta till morgonekot 15 min, och det är plötsligt så krångligt och krävs så många klick. Är det verkligen så att folk sitter klistrade vid sina skärnar för att klicka på nåt inslag som är 2 minuter, och sen nåt annat som är 30 sekunder? De flesta vill väl lyssna en stund på lite olika nyheter när man väl bestämmer sig för att "sätta på radion"? Hur hittar jag enklast till morgonekot alternativt "låter nyheterna rulla"?

Kommentarer

  • Hej Nadja!

    Jag skulle vilja hitta till morgonekot 15 min, och det är plötsligt så krångligt och krävs så många klick.
    Den här typen av förändringar ger ofta "omställningsproblem", eftersom de vanor vi har och saker vi gör utan att behöva tänka på det plötsligt inte fungerar.

    Jag hoppas att det snart känns enkelt igen, och ska hjälpa till så gott jag kan för att visa hur man gör.

    Hitta de långa sändningar från Ekot, t ex Morgonekot
    1. Gå till sverigesradio.se och välj länken Nyheter

    2. Du kommer då till denna sida, sverigesradio.se/nyheter, där du kan starta senaste långa Eko-sändningen direkt (på min bild blir det Lunchekot) eller gå till sidan med fler Eko-sändningar genom att trycka på textdelen om du inte vill lyssna på Lunchekot, utan välja en tidigare sändning.

    Låta nyheterna rulla
    Om du startar ett nyhetsklipp från exempelvis Toppnyheter, så får du en spellista med alltid uppdaterade nyheter som Ekots redaktion har valt ut. Det ena ljudklippet ska alltså följa på det andra, men med en stor fördel framför en vanlig "FM-anpassad" Eko-sändning: Du kan svepa dig förbi de nyheter du inte är intresserad av.

    Fäll ut en större variant av spelaren på botten av sidan med hjälp av pilen till höger om volymkontrollen (ser lite ut som ett tak), och försäkra dig om att du har funktionen "spela nästa" påslagen.

    Hör av dig om du har några frågor!

    Annika Webbmaster