Hur slipper jag få notiser på finska?

Sedan någon uppdatering sedan av appen för Android  så får jag nyhetsnotiser både på svenska och finska . Jättebra att det finns men jag varken vill ha lr behöver det eftersom jag inte pratar finska. Kanske behövs nåt val där man kan välja vilket/vilka språk man vill ha notiser på?

Kommentarer

  • Hej Anna-Carin!

    Det finns ett par olika sätt du kan styra detta. Enklast tycker jag är att gå via en notis från oss (det behöver inte vara en av de finska notiserna - metoden fungerar med alla notiser).

    1. Leta upp en notis från Sveriges Radio Play, till exempel genom att dra med fingret från skärmens överkant och nedåt.
    2. Tryck lite längre på den notisen, så ska du se en länk till Inställningar
    3. Ställ in vilka "aviseringskategorier" du vill få notiser från - och inaktivera de finska notiserna!
    Som sagt finns det lite olika sätt att nå till inställningarna för "Appar och aviseringar", och här skriver Google om detta:
    Styra aviseringar på Android (under mellanrubriken Aktivera eller inaktivera aviseringar för enskilda appar)

    Om det inte alls gick att följa, så berätta vad du har för telefonmodell, så försöker vi ge mer skräddarsydd hjälp för just den modellen.

    Lycka till
    Annika Webbmaster