Hur hitta rätt i nattliga repriser i P1

Om man efteråt. t ex dagen efter, vill lyssna på nattliga repriser av t e x Snedtänk , el Sommar&Vinter . . . När man i tablån klickar på aktuell rubrik för aktuellt datum får man upp en rad osorterade program - INTE det som sändes den tidpunkten man klickar på. HUR hittar man just DET programmet ??

Kommentarer

  • Hej Ulla!

    Tyvärr får de nattliga repriserna lite mindre omsorg än vad de förtjänar - för de är ju bra avsnitt som vi vill att fler lyssnare ska stifta bekantskap med! Vi har helt enkelt inte möjlighet att lägga den tid som skulle behövas för att enklare koppla ihop respektive repris mot rätt original-sändning.

    Om det inte är ett väldigt gammalt avsnitt som repriserats, finns dock originalavsnittet på vår hemsida och du kan söka upp det. Skriv in informationen i sökfältet uppe till höger.

    Här söker jag på Sara Lidman Sommar och får en sökträff på hennes Sommar & Vinter i P1 från 2000 (inringad). Jag har även gulmarkerat hur jag ser att det bara blev tre träffar på avsnitt med denna ordkombination. Hade det blivit många fler, och den jag var ute efter inte var med bland dem jag ser direkt, så hade jag fått klicka på "visa alla sökträffar" (markerat med en pil).

    Om du inte har uppfattat vilken person det gäller, eller om du inte vet riktigt vad Kalle Lind kan tänkas ha kallat avsnittet du är ute efter, så blir det vara lite knepigare, men testa gärna med något nyckelord som du tycker beskriver innehållet (som du hann uppfatta det)!

    Det går också att kontakta Lyssnarservice, lyssnarservice@sverigesradio.se , så kan de ta reda på vilket avsnitt du hörde om du antingen berättar vilken natt det var eller vad det handlade om.

    Detta forum är mest till för ren teknisk support, men även jag och min kollega Ted försöker förstås också hjälpa till att återfinna program, ifall du berättar vilken natt det sändes eller vad det handlade om.

    Beskriv gärna vad det var för avsnitt som fick dig att skriva hit, så hoppas jag att vi kan lösa det!

    Annika Webbmaster
  • Tack för svar - ja, det verkar inte lätt. . .
    Ang Kalle LInd, så undrar jag vem han hade som gäst/pratade med i lördags (natt mot söndag kl 00:03 el så)
    samt
    en röst jag fastnade för i den senaste Sommar/Vinter-reprisen, vilken natt det nu var, förra veckan. Minns inte vad han/hon pratade om, det var ju sas mitt i natten
    Men stor TACK ifall ni lyckas lösa detta !
  • Kalle Linds gäst
    Snedtänkt var en repris av programmet som sändes i klockan 20.03 i P1 söndagen innan, alltså den 28 november, vilket jag tror är det avsnitt som lades ut som podd torsdag den 25 november.

    Avsnittet handlade i så fall om Brita Borg:
    Spisarkväll med Enn, Lind och Borg! Mattias Enn och Kalle Lind spelar favoritspår med Povel Ramels antiprimadonna, Evert Taubes duettpartner, Vårat gäng- och Flickery Flies-stjärnan, kontraalten och tydligtextaren Brita Borg. Ingela Agardh nämns och hörs.
    Kan det vara rätt avsnitt?

    Om mitt antagande är korrekt och avsnitten vi sänder söndagar 20.03 (med repris natt mot söndag veckan därpå) är "färska förstasändningar", bör vi kunna få in rätt information till rätt avsnitt och göra det tydligare vad det är som spelas när.

    Det lovar jag att kolla upp!

    En röst från Sommar & Vinter i P1
    Vi pratar natt mot onsdag (om vi inte sänder programmet fler nätter). Vilket av alla fina avsnitt av Sommar & Vinter i P1 det kan ha varit vet jag däremot inte. Men det vet säkert kollegerna på P1-presentation! (Jag passar förstås även på att höra med dem om Snedtänkt.)
    Annika Webbmaster
  • Tack för svar !! Nej, det handlade inte om Povel Ramel, det var en kvinna som talade om sin man (?) som hette Kåre (?) och deras tid om utrikeskorrespondenter (han var det, tror jag, hon talade om sig själv som medföljande. Först i Moskva (?), med ett barn, sedan i Wien, med två barn :-)  . . .
    Sommar & Vinterprogrammet får vi släppa, det verkar krångligt att få reda på. Det var rösten och sättet han talade på som fångade min uppmärksamhet, som var rätt dålig då jag var närapå halvsovande den tiden på dygnet . . .
  • Hej igen!

    Min kollega Per Berg från P1 Presentation svarade redan igår, men jag har inte hunnit återkoppla förrän nu.

    Han har koll!

    Snedtänkt natt mot söndag 00.02 handlade om Elisabeth Husmark. Brita Borg sändes söndag kväll 20.03.
    Sommar natt mot ons 1 dec var med fotografen Alexander Mahmoud – från 2019.
    Här alltså:Trevlig lyssning!
    Annika Webbmaster
  • TACK !!