Markera hel rad i krysset - och växla riktning

När man trycker på en ruta på kryssplanen borde den aktuella raden (våg- eller lodrätt) markeras och fyllas i när man skriver. Åtminstone startrutorna med siffror. Nu får man ibland knappa in en bokstav i taget och markera varje ruta för sig.

Kommentarer

  • Hej Jonas!

    Använder du mobil-appen eller krysset på vår hemsida? Om appen, är det för Android eller Iphone? I alla varianterna ska en rad markeras, och det går att växla mellan om det är en lodrät eller vågrät markering.

    På vår hemsida byter du riktning med mellanslagstangenten. I Android-appen växlar du med hjälp av den tangent jag har markerat på bilden:

    I Iphone-appen sitter det en knapp på ungefär samma ställe som ger dig en ny vy där du kan byta riktning. Fråga om du behöver en tydligare beskrivning!

    Annika Webbmaster