Varför sparas bara snabbgenomgången av äldre Melodikryss?

Hej

Jag undrar varför det inte finns hela avsnitt av melodikrysset gällande äldre program. Bara kortversion. Jag har försökt hitta dessa både i webben och appen.

Om.. det finns skulle jag vara tacksam om ni kan beskriva hur jag hittar dessa.

Finns det inte denna möjlighet, vore det bra om Sveriges radio utvecklar denna möjlighet.

Mvh

Yvonne Schmeikal

Kommentarer

  • Hej Yvonne!

    Vi har endast rätt att erbjuda programmet i sin helhet under 30 dagar, och det gör att det inte blir mer än max fem avsnitt du kan lyssna på med musiken kvar.

    För program som saknar musik och annat skyddat innehåll har vi inte denna begränsning. För Melodikryssets del har juristerna bedömt att snabbgenomgången kan ligga ute även efter 30 dagar utan att det bryter mot våra regler - och du kan därför lyssna på (nästan) alla snabbgenomgångar sedan början av juli 2011!

    Vi skulle kunna behålla mer av programmet om vi klippte bort musiken - men Melodikrysset utan musik (eller med bara några takter kvar från varje låt) skulle bli ett så konstigt program att vi har valt att inte göra det. Det skulle helt enkelt bli en stor arbetsinsats varje vecka för ett program med lågt lyssningsvärde, tror vi.

    Hoppas att det var svar på din fråga!
    Annika Webbmaster