Google Home

Har länge använt Google Home och "läs upp de senaste nyheterna". Inställt så att jag då får toppnyheterna från Sveriges Radio.
I cirka en vecka nu så startar det med att "här är dom senaste toppnyheterna från Sveriges Radio" men sen sätts det på något sätt på paus och stannar där. Inga nyheter...
Fungerar på Google högtalare men i köket har vi en Google med liten skärm (Google Nest Hub 1st Gen) och det är på denna det fungerar som ovan (eller inte fungerar..). Allt annat fungerar på enheten såvitt jag kan märka.

Kommentarer

  • Oj!
    Tidigare idag svarade jag en annan lyssnare om exakt samma problem, och skrev då "du är den ende som rapporterat in felet". Även han har en Google Nest Hub 1st Gen:
    https://kundo.se/org/teknisk-support/d/nest-hub-gen-1-kan-inte-spela-toppnyheter

    Får jag vara så fräck att jag stänger denna tråd? Möjligheterna att felsöka effektivt ökar om vi slår samman era beskrivningar, så jag kopierar in det du skrev dit - men du får inga aviseringar där du kan se om någon har svarat förrän du skriver något på den sidan själv ...
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.