"Prata med Sveriges Radio": Vill slippa beskrivning av er Google-tjänst

När jag ber att få tala med Sveriges Radio så börjar er röst förklara allt som går att göra via henne. Det borde finnas en snabbväg in till den kanal man vill lyssna på. Själv lyssnar jag bara på P4 Plus och det är det enda jag använder min ”smarta” högtalare till.

Kommentarer

  • Hej Lasse!

    Att du får en lång introduktion av appen varje gång beror troligen på att du har installerat enheten utan att ge tillgång till det som kallas ”Personliga resultat”. Då kan vi inte avgöra om det är första eller hundraförsta gången som vår tjänst används.

    Här beskriver min kollega Magnus hur du gör för att slippa denna introduktion varje gång:
    Hur avbryter jag hälsningsfras i Google home?

    Ett annat tips är att du inte behöver vänta på bekräftelse efter att ha sagt "Prata med Sveriges Radio". Det går alltså utmärkt att, utan pauser, säga
    Hej Google, prata med Sveriges Radio och spela P4 Plus
    Se även svaret här, där andra lyssnare har undrat över liknande saker:
    Följdfrågor i Google Home

    Trevlig lyssning!
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Idag när jag startade SR i min google-högtalare fick jag veta att "Bara så du vet, så kommer Sveriges radio inte vara tillgängligt från och med den 13 juni". Jag bad högtalaren förklara, men fick bara samma "information" igen. Har sökt på google efter nåt som kan berätta vad det handlar om men inte hittat. Vet ni varför min högtalare säger så här?

    /Amanda
    Amanda Rosen
  • Ja tyvärr har Google rätt, tjänsten "prata med Sveriges Radio" kommer att sluta fungera den 13 juni.

    Här förklarar vi mer:
    Försvinner Sveriges Radio från Google-högtalare i juni?
    Annika Webbmaster