Genväg till P2:s låtlista från hemskärmen på Ipad

Vill fästa P2:s låtlista på hemskärmen på en Ipad.
Hur göra?
Detaljerad beskrivning TACK!
PS.
Jag kan ta fram sidan via webben, men kan via Safari INTE fästa sidan som en ”app” på skärmen

Kommentarer

  • Hej!

    Du gör så här (bilderna är från en Iphone, men det ska fungera likadant i Ipad):

    1. Öppna Safari och gå till P2:s låtlistor
    2. Scrolla därefter uppåt för att menyraden längst ned ska visas. Välj på den lilla symbolen med en pil i mitten av menyn

    3. Scrolla en liten bit nedåt i listan som dyker upp och välj alternativet Lägg till på hemskärmen

    4. Namnet på genvägen blir Sveriges Radio, om du inte själv väljer att byta namn, vilket du kan göra genom att skriva önskat namn där jag har skrivit Låtlista för P2 nästa vy. Välj sedan Lägg till.

    Klart!

    Nu har du en "app-liknande genväg" på hemskärmen. Metoden fungerar förstås även för andra webbsidor.

    Annika Webbmaster