OnePlus: problem med nedladdning i appen

Hej,
Efter systemåterställning av android på en Oneplus 8 pro går det inte att ladda ned program längre med Sverige radio appen. . Står som "laddar ned" men inget händer.

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Bra att du ser att det inte fungerar korrekt!

    Många lyssnare missar det (och jag har framfört önskemål om att det ska synas tydligare) och förbrukar därför mobildata trots att de velat undvika det, i och med att programmen strömmas istället för att spelas upp lokalt.

    Problemet beror på att telefonen stänger ned appen innan den hinner slutföra hela nedladdningsprocessen (alternativt raderar informationen om detta innan vår app hunnit registrera avsnitten).

    Det var ett tag sedan jag såg detta problem på just OnePlus så det kan ha tillkommit någon annan inställning den senaste tiden som också kan döda appen innan nedladdningen är fullbordad, men tror att det batterioptimeringen (under inställningar) som ställer till det. Om den är inställd på "intelligent kontroll" så testa med "optimera inte" och se om det hjälper!.

    Kolla även under "recent app management" (som jag inte vet vad det heter på svenska). Den ska inte vara inställd på "deep clear", för då kan data, som information om nedladdade avsnitt, raderas.

    Återkom och berätta om det hjälper, så att jag kan ge ett tydligare svar till nästa OnePlus-användare.
    Annika Webbmaster
  • Tack! Efter att ha stängt av batterioptimeringen fungerade det.
    Bästa svaret
  • Bra att det hjälpte - och bra att du berättade det!
    Annika Webbmaster