Forumet: punkter försvinner

Detta inlägg skrevs ursprungligen som en följdfråga här på Annas fråga här.
/Webbmaster Annika
Och varför försvinner punkten på sista meningen när jag gör nytt stycke?

Kommentarer

  • Jakten på se försvunna punkterna ...

    En supportkollega på Kundo skrev att han inte har lyckats reproducera detta fel och undrar om han tolkar dig korrekt:
    Jag antar att problemet är: "Och varför försvinner punkten på sista meningen när jag gör nytt stycke?"

    Jag är lite oklar på vad hon menar. Jag har inte kunna reproducera det.
    Jag tolkar problemet på samma sätt och kommer att experimentera genom att skriva punkter på lite olika sätt med Safari på Iphone. Det experimenterandet ska inte ta fokus från det ursprungliga ämnet, Serier i appen: rätt ordning på avsnitten!, vilket är det största skälet till att jag bröt ut den här frågan om punkter till en egen tråd.
    Annika Webbmaster
  • Webbmaster-Annika i utloggat läge testar olika sätt att sätta punkt i Safari på IOS. Detta stycke avslutar jag med punkt genom att dubbel-trycka på mellanslagstangenten.

    Detta stycke avslutar jag med en punkt med efterföljande mellanslag - och då behåller jag punkten när jag trycker på retur.

    Detta stycke avslutas med en punkt och efterföljande retur. Punkten syns när jag skriver.

    Finns den kvar när jag sparat?

    ​​
  • Som synes kunde inte heller jag återskapa felet, men inser nu att det dessutom finns två olika lägen på tangentbordet där jag når punkter, dels den med siffror och dels den med tecknen # + = med mera.

    Mina punkter ovan gjordes på "siffer-delen", den vänstra nedan. Den andra varianten av punkt kanske ger annat resultat?

    Annika Webbmaster