Fortsätt lyssna-funktion

Hej!
Lyssnar väldigt mycket via er app och den är så bra (stort plus för sökfunktionen av enstaka ord/teman/städer osv). Men jag saknar en flik eller liknande på min sida för program jag börjat lyssna på men inte lyssnat klart på, dvs en fortsätt lyssna-funktion.

Vänliga hälsningar
Moa

Kommentarer

  • Hej Moa!

    Vi håller med. Detta skulle absolut förenkla och är något vi planerar att återinföra. Jag pratade med app-utvecklarna om detta nu i veckan och som jag har förstått det planerar de att placera Fortsätt lyssna som en egen flik på Min sida, vid sidan av de befintliga alternativen Favoritprogram, Min lista och Nedladdat. När detta kan bli verklighet, vet jag däremot inte.

    Tills dess har jag tre tips:
    1. Om du inte har lyssnat på en kanal eller ett annat avsnitt sedan pausen, kan du återuppta lyssningen genom att trycka på play-knappen direkt i spelaren nedtill.
    2. På startsidan finns modulen Nyligen lyssnat, en så kallad karusell där du ser fler poster genom att svepa i sidled. Där når du arkivet för de program som du nyligen har spelat upp. Om det är ett "färskt avsnitt" du har påbörjat, ligger det högt upp i programmets arkiv och då fungerar Nyligen lyssnat bra för att återuppta där du avbröt lyssningen.
    3. Nyligen lyssnat funkar sämre om du har påbörjat ett avsnitt av Stil från 2019 eller så och får skrolla förbi massor av nyare avsnitt innan du når det du börjat lyssna på. Där är det Lyssningshistoriken som gäller! Den når du i appens inställningar, som finns under kugghjulet uppe i högra hörnet på Min sida.
    Lyssningshistoriken fungerar i alla lägen och brukar bli den väg jag själv använder (ifall avsnittet inte finns kvar i spelaren), även om det kanske hade gått snabbare att komma rätt med Nyligen lyssnat.

    Tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre och trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Stort tack för så bra och trevligt svar! Visste inte om att det fanns lyssningshistorik, så nu när jag hittat den är jag så glad och nöjd.

    Hälsningar Moa
  • Bra svar på denna fråga som även jag hade. Till och med samma lösning som jag skulle föreslå 😄, en egen flik på ”Min sida”. 👍🏻🙂
  • Tack!

    Jag frågade nyss app-teamet hur det går och det finns inte mycket nytt att berätta. Funktionen "fortsätt lyssna" är inte påbörjad ännu. Teamet vill först göra en del förbättringar av de funktioner som redan finns under Min sida.

    Att funktionen kommer är alltså bestämt, men vi kan fortfarande inte säga när det blir. Jag tar därför tipsen ovan i en snabbrepris + ett fjärde tips som kan hjälpa om ni vill fortsätta att lyssna på ett program ni följer:
    1. Om det pausade avsnittet finns kvar i "minispelaren" nertill i appen, kan ni återuppta lyssningen där
    2. Startsidans karusell Nyligen lyssnat leder avsnittsarkiv för de program ni senast hört. Bra väg för "färska avsnitt" som ligger högt upp i arkivet, mindre bra för äldre avsnitt
    3. Lyssningshistorik nås via inställningar, alltså kugghjulet uppe i högra hörnet på Min sida
    4. För att fortsätta lyssna på program ni följer, bör den nya karusellen i toppen av Favoritprogram underlätta. Programmens ordning där styrs av vilka program ni senast lyssnat på. Funktionen ligger i toppen av sidan och bör därmed bli lättare att nå än startsidans Nyligen lyssnat, som kräver skrollande
    Annika Webbmaster