Förstora text och bild

Det är lite tekniskt primitivt att inte kunna förstora text och bild, elr snarare diskriminerade

Kommentarer

  • Hej Hans!

    Det ska gå att förstora text och bild, både i appen Sveriges Radio Play och på hemsidan, så jag vill undersöka vad de problem du har upptäckt beror på!

    Bakom kulisserna ser jag att du skrev hit med en Nokia 7. Är det denna mobil du får problemet med? Är det i så fall problem att förstora på hemsidan sverigesradio.se i din webbläsare eller att förstora innehåll i appen Sveriges Radio Play?

    Använder du den metod som Google skriver om här?
    Tillgänglighetsfunktioner i Android: Använda förstoring på skärmen

    Tack för att du tagit dig tid att rapportera in detta, för det ska förstås gå att lyssna på radio och ta del av vårt innehåll utan perfekt syn!
    Annika Webbmaster