Förslag: huvudmenyn alltid synlig

Jag använder srplay-appen väldigt mycket, flera timmar varje dag.
Något som skulle underlätta mycket för mig och antagligen många andra, är att
huvud-menyn (Start, Direkt, Nyheter, Sök, Min Sida) alltid, i alla lägen i appen, ska vara synlig.
Jag använder HTC M9 med Android 7.0 och om ni inför mitt förslag vill jag kunna använda det på min telefon.

Kommentarer

  • Hej Sven!

    Det läge du visar upp på den högra bilden, det vi kallar "storspelaren", kan du enkelt stuva undan så att du når menyn utan att uppspelningen påverkas. Tryck på den lilla pilen uppe till vänster, se bild:

    Spelaren visas då i ett mindre läge, där du når menyerna. Vill du åter fälla ut spelaren, till exempel för att backa i ljudströmmen, så trycker du på den lilla spelaren (utom just på knappen för play/paus).

    Jag tror att menyn nedtill syns i alla lägen utom just när storspelaren fyller skärmen, och den ska alltid gå att fälla ihop.

    Löser detta ditt behov?

    Annika Webbmaster
  • Hej. Jag använder "storspelar"-läget mycket pga att jag ofta vill hoppa fram eller bak i tiden. Jag skulle vilja slippa hoppa mellan menyerna för att kunna komma till tex "Min sida" eller "Nyheter".
  • Tack, då förstår jag behovet!

    Idag blir det två klick (pil uppe till höger + t ex "Nyheter"), och du önskar att vi gör om designen så att du slipper det första av dessa klick.

    Annika Webbmaster