Förbättringar i WatchOS

Försökte använda min AppleWatc för att lyssna på SR Play så att jag ksulle slippa att ta med mig telefonen. Upptäckte dock att WatchOS-appen inte är så användarvänlig.
Jag kan lyssna på direktsändning eller på några av programmen under "Nya avsnitt"
Problemet är att eftersom vissa avsnitt (t.ex. P1, P3 och P4 Dokumentär) släpper sina avsnitt så långt i förväg och eftersom antalet nya avsnitt är ganska begränsat såhittar jag aldrg de program som jag villlyssna på som är lite längre ner på listan.

Om jag t.ex. just nu vill lyssna på Medierna så kommer det inte med på listanmed "Nya avsnitt" eftesom detliggerför långt ner på listan.
Det går heller inte att se de avsnitt jag senast yssnat på. Det hade ju varit ett alternativ ifall jag börjar spela avsnitet i min iPhone så borde det komma längst upp på listan i min AppleWatch så att jag kna fortsätta lyssna där.

Reagerar också på att avsnittets namn och programmets namn är omkastad jämfört med i IOS-appen, åtminstone när AppleWatch talsyntest läser upp avsnittet.

Så snälla, ge WatchOS-appen lite kärlek. Det ger era lyssnare så mycket mer frihet om de kan använda den lite enklare.

Kommentarer

  • Tack, det var bra synpunkter, som vi kommer att ta upp med utvecklarna.

    Jag behöver själv se hur Watch-tjänsten fungerar idag innan jag kan ge ett svar i övrigt, men min spontana reflexion är att du ringat in dels rena gränssnitts-problem, som omvänd ordning på avsnittet och programnamnet, och dels problem som är en följd av hur nya avsnitt listas i mobil-appen idag, där jag tror att vi inte har tänkt på att det, som är ett problem i sig, blir än besvärligare på klockan.

    Jag återkommer!
    Annika Webbmaster