Firefox på Windows: inget ljud

inget ljud  windows 10 pro N Firefox stationär

Kommentarer

  • Hej Sven!

    Jag skulle tro att felet inte gäller allt vårt innehåll. Vi testar! Gå till denna sida med Fredrik Steens Sommar & Vinter i P1 från i måndags:
    https://sverigesradio.se/avsnitt/fredrik-steen-sommarprat-2021

    Där finns det möjlighet att starta avsnittet både med och utan musik, se min bild:

    Jag misstänker att du får problem med den övre länken, men inte med den nedre. Stämmer det?

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Om mitt antagande stämmer och du kunde lyssna utan musik men får problem att starta versionen med musik, innebär det att du saknar Media Feature Pack som krävs för att Firefox på Windows ska klara av ett ljudformat som heter AAC. (De flesta webbläsare har inbyggt stöd för detta, men just Firefox använder sig av operativsystemets ljudhantering.)

    Leta upp en länk där du kan installera den version som är rätt för dig:
    Mozilla: Fix video and audio playback problems on Firefox for Windows

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Windows 10 edge. Inget händer när man försöker spela upp. något program. Fungerade i våras men nu får man en lätt underlig meny i botten på sidan som inte fungerar.

  • Hej Bengt!

    Kan du testa om det blir samma fel med dessa tre länkar?

    1. Start av en kanal från startsidan https://sverigesradio.se/:

    2. Start av ett helt avsnitt av Melodikrysset (se bild nedan) på denna sida:
      https://sverigesradio.se/avsnitt/melodikrysset-vecka-34-ett-musikaliskt-korsord-med-anders-eldeman
    3. Start av snabbgenomgången av Melodikrysset (se bild nedan) på samma sida:

    Återkom och berätta om det är problem med alla tre länkarna eller endast med någon eller några, eftersom det resultatet hjälper oss att förstå problemet!
    Annika Webbmaster
  • Nu fungerar det. Även Teen Scene. Men nu kom det upp en "spela-knapp överst på sidan. Det gjorde det inte förut.
    Lite fel i kommunikationen dock. Jag har Windows 10 och kör Microsoft Edge.
  • Så bra!

    (Jag såg att du skrev att du använder Edge, men eftersom du skrev din fråga på en sida med rubriken Firefox på Windows: inget ljud, hänger sidans rubrik med.)
    Annika Webbmaster