Till senaste kommentaren

Sonos byter plötsligt till helt fel program

Hej, mitt i uppläsningen av följetongen kommer plötsligt morgonprogram in..? Nu 12:37 går ex ”Ring P1” - vad har hänt??!
Undrar Kerstin Maxe
Kerstin Maxe Vidvinkeln Rapportera olämpligt innehåll
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Kerstin!

    Om det blir något avbrott i ljudströmmen i vår Sonos-tjänst, återansluter rätt kanal, men det sker vid fel tidpunkt - närmare bestämt exakt tre timmar bakåt i tid!

    Felet är svårt för oss att lösa, eftersom det handlar om att Sonos inte hanterar vissa "tidsstämplar" på rätt sätt i våra ljudströmmar.


    Det bästa vi har kunnat åstadkomma är att lägga in en "reserv-version" av kanalerna, där vi använder en äldre teknik där detta fel inte kan uppstå. Tyvärr finns det tyvärr inget bra sätt att visa upp reserv-länkarna, eftersom det är hårt reglerat vad saker får kallas, så vi har lagt dem under den del av vår Sonos-tjänst som heter Beta. (Namnet och den e-kolv som symboliserar Beta ger tyvärr sken av något nytt och experimentellt, men det är alltså precis samma kanaler som under Direkt, fast med en äldre teknik ...)

    Gör så här:

    • Öppna Sveriges Radios tjänst i Sonos-appen.
    • Klicka på Beta som du hittar längst ned i tjänsten (se bild)

    Innehållet under Beta är identiskt med det du hör om du går in under Direkt, men vid ett eventuellt avbrott skickas du inte tillbaka och hör det som sändes för tre timmar sedan, utan får möjligen ett kort hack i ljudet.

    Återkom om du inte får det att fungera!
    Annika Webbmaster
  • Stort tack! Ska göra så genast. /Kerstin
    Kerstin Maxe Vidvinkeln
  • Jag har märkt av detta problem några veckor och mest blivit fundersam över det men inte brytt mig så mycket.
    Nu hände det igen att jag helt plötsligt lyssnade på morgonpasset när klockan är 11.

    Sökte på "sveriges radio och sonos" och kom nästan direkt till denna sida som identfierade problemet och hade en lösning. Jag är grymt imponerad över hur ni arbetar med detta.
    Andreas
  • Det är ju helt omöjligt att lista ut lösningen på egen hand, så det är bra att du hittade hit!

    Dyker du på andra konstigheter framöver så vet du hur du når oss.
    Annika Webbmaster
  • Kanonbra service!! Då vet jag oxå vad jag behöver göra! 😃👌🏻
    Pia
  • Tack för påminnelsen om att ett svar i detta forum ofta kan hjälpa fler lyssnare!
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.