Melodikrysset: Appen underkänner rätt svar

Vi löser via appen och skickar in svaret. Vi får ibland fel fast det är rätt. På förra veckans fick vi fel på ”nöd” men det är ju rätt. Varför blir det så?

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Mats!

    Jag vet inte vad det kan bero på. Kan du ta en skärmbild på detta fel och skicka hit?
    Apple: Ta en skärmbild på iPad

    Annika Webbmaster
  • Nöd och lust tror jag var rätt låt. Nöd skrevs in men fel?? Det har hänt förr när vi rättat Krysset.

  • Hej igen!

    Jag bad korsord.se, som utvecklat kryss-appen, att kika på detta. De svarade:
    I det svar de skickat in står det NÅD istället för NÖD. När man klickar på ”Rätta” visas den rätta bokstaven (Ö) och det ser därför ut som i bilden.

    Lätt hänt. Uppenbarligen visste du ju vilken låt det var (Nöd och lust), så du råkade nog bara trycka på fel tangent.

    Tack för att du fick mig att ta reda på mer om hur appen fungerar, och lycka till med kryssandet i helgen!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret