Facebook får SR Play att tystna

Ljudet stängs av i SR Play appen när man öppnar Facebook. Jag har iPhone 12. Vad beror det på?

Kommentarer

  • Hej Ewa!
    Jag har en känsla för vad detta beror på, nämligen att Facebook tar över mediaspelaren (även om den inte används) för att det ska finnas en "beredskap" att spela upp media.

    Jag vill se om det finns möjlighet att ändra så att Facebook inte tar över mediaspelaren i onödan! Går du till Facebook med webbläsaren (oftast Safari på Iphone) eller använder du en Facebook-app?
    Annika Webbmaster
  • Tack för svaret!
    Jag växlar över till FB appen direkt när jag har SR play öppen och igång.
    Mvh

  • Hej igen!

    Jag hittade en tråd om liknande problem, där Spotify tystnade när Facebbok-appen startades:
    Spotify stops playing when I open Facebook, Why?

    Lösningen verkar vara att slå av funktionen med automatisk uppspelning av video (som troligen påverkar automatisk uppspelning av all media). Sidan jag länkar till har några år på nacken, men det låter rimligt att detta kan vara problemet även för dig.

    Här hittade jag en beskrivning av hur du bockar bort den automatiska uppspelningen:
    Hur stoppar jag automatisk uppspelning av videor i mitt nyhetsflöde på Facebook?

    Hoppas att detta hjälper!
    Annika Webbmaster